Alla inlägg under december 2009

Av Erica - 31 december 2009 18:45


Nyårsmiddagen ska Totte och jag äta hemma hos mina föräldrar. Totte är head chef. Det blir nog jättegott och trevligt!


Senare på kvällen ska vi hem till en av mina kompisar på fest. Vi är redan färdigklädda för fest:


 

Av Erica - 30 december 2009 21:15


Nu är julpusslet äntligen klart. Det var nästan omöjligt att bygga ihop det sista. Alla bitar passade överallt, men de skulle ju bara sitta på ett ställe var, så det blev till att ständigt flytta på bitar som redan satt fast när man skulle sätta fast en ny. Ett tag kändes det som att man tog bort två för att sätta dit en bit hela tiden, så pusslet blev obyggt snarare än byggt.


Till slut fick vi ihop det i alla fall. Så nu kan vi börja bygga pusslet som Totte och jag köpte i Göteborg och tog med oss hit. Det ska bli roligt. Jag var ju inte med på det här pusslet från början, så nästa pussel blir det första pusslet i jul som jag får vara med och bygga ramen på.

Av Erica - 29 december 2009 21:45


Totte och jag var på stan idag och shoppade loss rejält. Mycket kläder. Bland annat den grönrandiga tröjan jag ha på bilden. Det jag är mest nöjd med är min nya, gröna, härliga mössa!


Av Erica - 28 december 2009 17:30


Valdemar har hittat julgranen, och han trivs där. Jag tror att han också saknade den på julafton.


Av Erica - 27 december 2009 16:15


Sekunden jag klev in i mina föräldrars hem igår, insåg jag vad det var jag hade saknat på julafton. Det går inte att sätta ord på det. Självklart saknade jag julgranen. I år måste ha varit första julaftonen någonsin som jag firade jul utan julgran. Men det var inte bara det som gjorde att det inte riktigt kändes som en riktig julafton. Det var något mer. Fast jag visste inte vad förrän jag kom hit.


Det jag saknade på julafton var helt enkelt julstämningen. Det jag saknade var allt som mina föräldrar alltid brukar ha. Och alla nya saker mina föräldrar har köpt till just den här julen, fast jag inte ens visste att de fanns eller hur de såg ut. Jag saknade kaoset och lugnet. Jag saknade människorna och djuren. Jag saknade planlös tid. Och mer än någonsin saknade jag pusslet.


Man har olika jultraditioner i olika familjer. Det behöver inte betyda att någon gör fel, bara för att man gör det annorlunda. Men jag tror att det är svårt att känna att det är jul på riktigt när ingenting är som det har varit under varje jul hittills i sitt liv. Det är alltid bäst hemma.


Så nu njuter jag för fullt av julstämningen, av kaoset, av lugnet och av allt, enligt min mening nödvändigt, julpynt som gör min jul till en riktig jul. Och jag hoppas att jag aldrig någonsin mer i mitt liv behöver fira julafton utan julgran.


       



Av Erica - 26 december 2009 21:15



På väg hem till mamma och pappa. Fräschare än såhär behöver man inte se ut när man åker tåg. Speciellt inte när man har sin älskling med sig, som kan försvara en mot all ondska.

Av Erica - 25 december 2009 18:45



Här ser ni mig, iklädd Tottes tröja, drickandes ur Tottes nya mugg som han fick i julklapp av mig. Jag tar mig friheten, för allt mitt är Tottes, så allt Tottes måste också vara mitt. Men framförallt är jag så fruktansvärt dålig på att dricka vatten, så Totte serverade mig vatten i sin nya, gigantiska mugg.


”Storleken har betydelse” står det på muggen, och så är den ungefär dubbelt så stor som en vanlig, stor mugg. Jag tyckte att den passade honom, för han dricker alltid så fruktansvärt mycket kaffe när han dricker kaffe. På det här sättet slipper han springa fram och tillbaka till köket för att fylla på, så ofta.

Av Erica - 24 december 2009 23:15


Valdemar vill visa sin julafton i bilder, så här kommer tre höjdpunkter från hans dag.


Dagen började hemma hos oss, med att Valdis gav jultomten en riktig bamsekram bakifrån. De satt och myste på soffans armstöd ända tills vi var tvungna att åka:



Sedan fortsatte dagen hemma hos Tottes föräldrar. Där hittade Valdemar en stor hög med julklappar som han satte sig mitt i. Han trodde att om han vaktade alla julklapparna så var man tvungen att ge alla till honom. Men alla måste ju få av julklapparna, förklarade jag för honom, så då sa han att han satt kvar bara för att han trivdes där, bland alla fina julklappspapper:



Till sist kommer en bild på Valdis julklapp, när han precis har öppnat den. Han blev så glad att det var godis. Och när han fick veta vad texten på tablettasken betydde så blev han ännu gladare, och lovade att var lika söt nästa år:


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards