Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Erica - 13 juli 2012 11:30


Till hösten ska jag hålla en kurs i grundläggande juridik. Min kollega som har hållit i kursen förut är jätteglad att jag ska ta över och kommer ofta in till mig och pratar juridik ett tag. Jag är glad för alla tips jag kan få från honom. Det känns lite läskigt att lära ut juridik när jag inte ens är säker på om jag kan den själv. Det är ju ett tag sedan jag tog min jur kand nu, och jag har inte direkt hållit mig uppdaterad sedan dess.


Varje gång han kommer in och pratar juridik med mig en stund slås jag av hur roligt jag tycker att det är. Juridik är verkligen hur kul som helst. Och jag inser att jag tycker att det ska bli hur kul som helst att vara lärare också. Jag kanske inte var helt fel ute när jag funderade på att gå lärarlinjen istället för juristlinjen. Nu får jag det bästa av båda världarna!


Det gäller bara att se till att vara väl förberedd, för jag vet att jag inte tycker om situationer där jag inte vet vad jag ska säga. Annars har jag hur många idéer som helst om grupparbeten, diskussionsfrågor och föreläsningsmetoder. Det känns tryggt att min kollega jobbar kvar här med andra kurser också. Skulle jag få hjärnsläpp så kan jag alltid fråga honom hur han brukar göra.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards