Alla inlägg den 6 december 2016

Av Erica - 6 december 2016 23:18


I helgen var jag med familjen i Stockholm. Jag hade poäng för en gratisnatt på First Hotel som skulle försvinna om jag inte använde dem i år. Det var perfekt motivation att åka iväg och ha det bra med barnen.

Neo och jag åkte skridskor på skridskodiscot i Kungsträdgården. Det var första gången Neo åkte skridskor. Jag tyckte att han var jätteduktig. Han ramlade förstås flera gånger och jag höll i honom när vi åkte "fort". Men det var bra jobbat att ens lyckas stå still på skridskorna utan att hålla i sig.

Efter ett varv runt skridskobanan hade Neo tröttnat och min rygg gett upp, så han gav sig där. Jag åkte två varv till, men sedan var jag rätt nöjd också.

NK:s julskyltning var Neos absoluta favorit på hela helgen. Han sprang framför alla människor och studerade varje skyltfönster ingående. När han hade sett alla, så sprang han tillbaka och tittade på alla igen. Nästa dag ville han att vi skulle gå dit igen, så vi gjorde det innan vi åkte hem.

Gamla stan var mysig att strosa i, men julmarknaden vi siktade på var mycket mindre än jag trodde att den skulle vara. Vi köpte marsipan och brända mandlar och tittade på fina julgranskulor, men så mycket mer var det inte.

Hotellrummet var litet, men helt perfekt för oss. Det var två enkelsängar. Neo och jag sov i ena sängen och Totte och Iza sov i andra sängen. Vi fick vattenkokare på rummet, så att vi kunde göra ersättning till Iza. Det fanns TV med Barnkanalen. Vad mer kan man begära?

Iza hade feber och låg nerbäddad i vagnen mest hela tiden. Vi andra gick till fots nästan överallt. Neo fick rida på min rygg när han inte orkade. En gång åkte vi tunnelbana. Det tyckte Neo var jätteroligt.

Vi åt middag på Jensens. Jag gillar maten där och de är ju barnvänliga, så det passade bra. Både Neo och Iza fick varsin pysselbok. Iza ville äta sin, men Neo pysslade en del.

Det var skönt att inte vara hemma, utan bara dra iväg en helg. Stockholm kan vara rätt okej ibland.

Av Erica - 6 december 2016 12:00


I lucka 6 hittade vi sångtexten till Bjällerklang. Neo blev besviken för att det inte fanns något paket att öppna. Men den här kalendern handlar om julstämning, inte om materiella ting.

Det var mest jag som sjöng, men efter ett tag nynnade Neo med. Han gillar den sången egentligen.


 
 

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards