Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Känns som att jag har tappat stinget

Av Erica - 27 april 2011 21:43


På ett sätt har jag inte varit mig själv på senaste tiden. Jag brukar vara väldigt noggrann med saker och tycka att allt är viktigt. Men så, förra gången jag bodde på hotell, så tyckte jag inte att det var viktigt att packa upp alla mina små flaskor i badrummet. Jag ställde helt enkelt in necessären på handfatet och packade upp lite halvt om halvt, samtidigt som jag använde sakerna.


Det var faktiskt riktigt skönt att slippa packa upp, men framförallt var det väldigt skönt att inte vara irriterad på att det inte var snyggt och prydligt uppackat. Det är nog såhär Totte känner när han aldrig tycker att någonting är viktigt. Han trivs på riktigt med att det inte är total ordning runt om. Ifall jag alltid kunde känna så, jag också, så skulle livet bli mycket enklare. Men jag är rädd att det här bara är en tillfällig grej. När jag har lite mer tid och energi igen så kommer jag nog att bli irriterad om jag inte packar upp ordentligt igen.


En annan sak som absolut inte är likt mig är att jag glömde mitt schampo hemma hos Tottes mormor och morfar när vi var där över påsk. Jag har inte ordning på allting hela tiden längre och det är olikt mig. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Just nu tycker jag förstås att det är dåligt att jag inte har mitt schampo med mig, men generellt sett tycker jag nog att det är ganska bra att inte hela världen gick under för att jag glömde det. Jag orkar helt enkelt inte bry mig så mycket som jag skulle ha gjort förut. Det känns skönt att jag inte känner mig besviken på mig själv, trots att jag glömde schampot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards