Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Din kopiator avslöjar din nivå på jobbet!

Av Erica - 19 maj 2011 11:41


Hur högt man har kommit upp sig på jobbet, går att koppla samman med hur bra kopiator man har tillgång till. Jag började min resa på det här företaget helt utan tillgång till kopiator och har nu nått toppen, den bästa kopiator som finns.


Första dagen på mitt jobb hade jag som sagt var inte tillgång till någon kopiator alls. Jag hade dock massor att kopiera, så jag klättrade snabbt till att få låna en kopiator där jag var tvungen att skriva upp varje kopia jag tog, så att det kunde betalas separat. Även om den kopiatorn i sig inte var skitdålig så räknas det ändå som lågt, i och med att jag egentligen inte fick använda den.


Efter ett tag fick min avdelning en egen kopiator som blivit över när en annan avdelning köpte en ny. Jag förstår varför de köpte en ny för den jag fick var värdelös. Den matade inte in papper som den skulle, man kunde inte välja färgkopior, utskrift på båda sidorna eller häftning. Kopiorna blev dessutom så dåliga att de inte gick att läsa ibland. Till råga på allt tjöt den högt varje gång den inte kunde mata in papperet rätt (vilket den sällan kunde) så jag höll på att bli döv på kuppen.


När jag började resa runt i jobbet stötte jag på flera olika kopiatorer, den ena bättre än den andra. Till slut kunde jag till och med kopiera i färg. De flesta kopiatorer fungerade som de skulle och matade papper med hyfsad fart. De var oändligt mycket bättre än den skiten jag hade i början. Men kopiatorn på mitt hemkontor hade fortfarande inte så många finesser.


Nu har jag nått toppen. Jag jobbar numer på ett kontor med en kopiator som kan kopiera i färg, häfta i flera olika hörn, håla, skriva ut på båda sidor i bokform eller blockform, scanna in och maila iväg, skriva ut på flera olika slags papper, sortera och sist men inte minst mata papper blixtsnabbt. Den inte bara tar papperna utan att man behöver lirka, den spottar ut kopiorna som om det vore det enklaste i världen, hur snabbt som helst.


Längre upp än såhär kommer man nog inte. Jag delar ju kopiator med VD:n. Man kunde ju just tro att den bästa kopiatorn står på huvudkontoret. Men det var inget jag tänkte på när jag satt där och matade ett papper i taget, under öronbedövande tjut, för att få fram dåliga svartvita kopior som jag sedan var tvungen att sortera för hand i x antal exemplar, för att sedan häfta ihop för hand och håla för hand. Hur överlevde jag?

 
 
Emma

Emma

19 maj 2011 12:42

Jag har tänkt lite samma sak när jag började på det här jobbet med två! olika kopiatorer. Blir det fel på den ena är det bara att använda den andra. Och bäst av allt, det finns support på dem, så om det blir fel är det inget som jag behöver fixa. Och nu ska vi få två nya som ska vara ännu bättre.

Och dessutom! Helt egen skrivare på mitt kontor. Som ingen annan använder eller kan skapa trassel i. Bara min alldeles egen som jag tar väl hand om så att den ska hålla länge. :)

http://dilemma.bloggplatsen.se

Erica

21 maj 2011 01:36

Du slår mig! Jag vill också ha två kopiatorer plus egen skrivare! Du är helt enkelt viktigare än mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards