Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Erica - 15 augusti 2013 06:46


I natt sov jag exakt åtta timmar, från halv tio till halv sex. Det kändes helt okej. När väckarklockan ringde var jag faktiskt redo att gå upp. Pigg ska jag inte kalla det, för jag är alltid lite seg på morgonen, men det kändes inte som att jag ville sova mer.

Jag undrar om det var antalet timmar som gjorde det eller tiden på dygnet. Åtta timmar borde inte vara så svårt att lyckas sova varje natt. Att gå och lägga sig halv tio på kvällen känns dock helt omöjligt när Totte är hemma.

Om jag eventuellt skulle vilja se något på TV börjar de bra programmen dessutom kl 21 och håller oftast på i en timme. Filip och Fredrik brukar till och med ha program som börjar kl 22. Det här får nog lösa sig genom att jag kollar på Play eller skaffar inspelningsbar box. Det skulle vara jättebra att kunna kolla på bra program redan kl 20, även om det är gårdagens program.

En stor skillnad igår kväll, jämfört med de flesta kvällar, var att jag somnade inom tio minuter från att jag lade mig i sängen. Jag tog fram boken, men jag orkade inte läsa så jag lade ifrån mig den igen. Sedan funderade jag lite på den kommande visningen av lägenheten och somnade nästan direkt. Det kanske är avgörande att jag inte ligger i sängen mycket längre tid än jag sover.

En vanlig dag på jobbet behöver jag inte vara så tidigt på jobbet som idag. Det vore jättebra om det här gick att översätta till att sova halv elva till halv sju istället. Jag kanske ska prova det ikväll.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards