Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Erica - 16 juni 2013 01:27


Min Shape Up app informerar mig om att jag bör anpassa matintaget efter energiförbrukningen. Det har jag egentligen aldrig sysslat med förut. De dagar jag lägger in att jag har varit på gym påstår appen att jag ska äta mycket mer. Jag förstår att det är vettigt, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till.

De dagar jag tränar har jag inte tid att äta något extra överhuvudtaget, så dessa dagar visar appens gula pil uppåt att jag ska äta mer. De dagar jag inte tränar har jag däremot tid att sitta hemma och stoppa i mig lite extra av både det ena och det andra (varav det onyttiga har bestått av glass dessa varma dagar). Då visar appens röda varningspil att jag har ätit alldeles för mycket. En enda dag har jag fått en grön bock som säger att jag har ätit alldeles lagom (inom ett spann på plus minus 50 kalorier).

Om jag går in på statistiken och tittar ser det bra ut den senaste veckan. Genomsnittet ligger där det ska för att jag ska gå ner i vikt i lagom takt. Men nästan varje dag har jag alltså gjort fel om man bara ser till en dag. Jag undrar hur viktigt det är att äta rätt mängd varje dag. Kan jag fortsätta såhär eller måste jag vara noggrannare med att äta något extra före och efter gymmet och sluta äta glass när jag inte gymmar? Vågen visade i alla fall ner den här veckan, så helt fel kan det inte vara med endast ett bra genomsnitt.

Av Erica - 16 juni 2013 01:13


Jag spelade just memory mot mig själv. Jag vann inte!

Det visade sig att höger hand och vänster hand var exakt lika bra på memory, så det blev oavgjort. Kanske blev det så jämnt för att de assisterades av samma hjärna.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards