Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Hemma igen!

Av Erica - 18 januari 2014 15:44


Nu är vi hemma från semestern sedan tre dagar tillbaka. Jag har hunnit jobba två dagar, laga en tand hos tandläkaren och vi har tittat på ett nytt dagis till Neo. Idag har vi äntligen börjat packa upp också.

Det var en bra men annorlunda semester. Man får inte mycket tid till att slappna av när man reser med en ettåring. Jag lekte mer i sanden än solade. Sista två dagarna vågade Neo simma över min arm i poolen som vi brukar på minisimmet. Innan det var han klistrad mot mig med hela kroppen varje gång vi badade.

Just den här resan kändes det skönt att ha All Inclusive. Då behövde vi inte fundera på vart vi skulle gå och äta eller krångla med pengar varje måltid. Dessutom kunde vi ta hur mycket mat vi ville till Neo fast han inte alltid åt upp. Armbandet man hade för att visa att man bodde på hotellet var dessutom relativt snyggt. Det var silverfärgat, så det passade till alla kläder.

Jag hade öroninfektion halva resan också och fick ta örondroppar för att bli av med det. Annars hade jag inte fått flyga hem. En hel dag sov jag bort på hotellrummet med 39,2 grader feber.

De som bor i Dominikanska Republiken är ganska fattiga men glada ändå. Vi såg många enkla hus/hyddor när vi åkte på utflykter. De odlar kakao, kaffe, sockerrör, bananer, ananas m.m 65% av all trafik på vägarna består av motorcyklar för att de flesta inte har råd att köpa en bil. Det gick ganska bra att ta med Neo på utflykten på landet och den till staden Puerto Plata, men jag vet inte hur kul han hade.

Vi åkte på en härlig utflykt utan Neo. Då kunde vi slappna av. Vi åkte båt, badade, åt god mat, besökte en sandö, snorklade och hade det bra.

En annan utflykt utan Neo var när vi red på hästar genom djungeln och i floden. Det var jätteroligt när hästarna galopperade. På flera ställen var det fin utsikt och vi red genom ett ställe där de har spelat in delar av Jurassic Park.

Här kommer några bilder från resan:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards