Direktlänk till inlägg 1 september 2015

Åtta km på femtio minuter

Av Erica - 1 september 2015 23:43


Nu har jag sprungit sista träningspasset innan Tjejmilen. Jag sprang 8,35 km på 50 min och 19 sek. Det är en snittfart på 6 minuter och en sekund per kilometer. Om jag skulle springa milen en sekund fortare per kilometer så skulle jag klara den på precis en timme. Men det tror jag inte.

Mitt mål är att klara Tjejmilen på 65 min. Om det är mycket folk i vägen som är svåra att springa om så är jag nöjd om jag klarar det på 70 min. Sist jag sprang Tjejmilen tror jag att jag gjorde det på bortåt 90 min, så det är helt andra tider jag siktar på nu. Men jag har tränat mer inför Tjejmilen nu och jag har mycket sundare matvanor nu och bättre grundkondition.

Det skulle vara tråkigt om det totalt skiter sig för att det är en helt annan sak att springa lopp än att springa hemma. Här hemma vet jag ungefär vad jag bör springa förbi när Runkeeper säger att jag har sprungit fem minuter till. Det går liksom att stå ut på ett bättre sätt då, när man hela tiden har koll på hur långt man har kommit. Det brukar finnas skyltar vid varje kilometer på Tjejmilen men det är inte samma sak. De skyltarna kommer att dyka upp som gubben i lådan för mig och däremellan är det oändlig tid av famlande i mörkret. På min vanliga runda vet jag ju var jag är hela tiden. Vi får helt enkelt se hur det går på lördag.

 
 
Ingen bild

Emma

3 september 2015 15:38

Studera banskissen noga. Det brukar jag göra och jag tycker att det hjälper.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards