Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Det blir sämre innan det blir bättre

Av Erica - 12 augusti 2009 23:01



Förhoppningsvis har jag idag för sista gången burit upp saker från källaren för att kunna sortera igenom dem. Nu bar jag upp allt i hela källaren som inte redan var förpackat i fina kartonger med etiketter på. De sista bortglömda lådorna med blandade saker från när jag flyttade in i juni förra året har nu kommit upp till ytan och in i lägenheten. Om jag har tur så hittar jag min Body Scrub som jag har saknat. Om jag har ännu mer tur så går den fortfarande att använda.


Ett par gånger under året som gått sedan jag flyttade in, har jag plockat upp det mesta ur källaren och haft ambitionen att sortera allt. Det har dock slutat med att antingen Totte eller jag har fyllt år eller att vi ska ha fest eller besök av någon annan anledning. När jag har insett att jag inte hinner sortera igenom allt innan festen har jag helt enkelt gått ner med grejerna i källaren igen, osorterade. Efter festen har jag inte velat ta upp all skit igen för det har varit så städat och fint i lägenheten. Dessutom har jag väl inte riktigt orkat.


Den här gången har jag bestämt mig. Den här gången ska det bli sorterat. Jag tar inte ner de här sakerna i källaren igen på något annat sätt än i strukturerade lådor med etiketter. Och min Body Scrub ska aldrig mer ner i källaren. Om den är dålig ska den slängas. Om den fortfarande går att använda ska den finnas nära till hands i lägenheten, precis som mina C5-kuvert, min dagbok och mina favoritkläder. När jag hittar dessa saker. Jag är trött på att leva utan dessa saker när jag faktiskt äger dem. Det känns dumt att köpa nya kuvert när jag vet att jag har en hel bunt och det är tråkigt att gå omkring i samma kläder hela tiden när jag vet att jag har fler outfits, som jag dessutom tycker bättre om.


Nu är jag beredd på att det kommer att bli sämre innan det blir bättre. De osorterade lådorna kommer att spridas ut i små högar över hela lägenheten innan jag kan ta hand om grejerna och placera dem på sina nya, bättre platser. Jag vet att det finns en risk för att det ser fruktansvärt hemskt ut här på min födelsedag i september, men jag tänker inte ge mig. Jag går inte ner med någonting i källaren som inte har en fin etikett på sig. Det får helt enkelt se hemskt ut här tills det är klart. Bägaren har runnit över. Nu vill jag hellre få ordning på mina saker på riktigt, för min skull, än att det ska se ut som att vi har ordning på våra saker en dag, för gästernas skull.


Såhär ser det ut nu på en av många dumpningsplatser i lägenheten:


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards