Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Två olika bröllop

Av Erica - 20 juni 2010 18:19


Att mycket skiljer bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och numera prins Daniel från bröllopet då jag själv ska ingå äktenskap med Totte är inte förvånande. Självklart kommer vårt bröllop inte att bli lika pampigt och storslaget som deras. Men jag vill inte påstå att jag endast är avundsjuk. Jag vill nog snarare säga att det var lika mycket jag är glad att slippa som jag skulle vilja ha.


Jag vet inte hur många gånger Totte och jag klagade på den fula brudbuketten. Vi kan för våra liv inte förstå varför det skulle hänga ner några blommor dinglandes i sina skaft. Nog för att jag kan tänka mig att ha en droppformad bukett, men då ska den ju vara bunden så att den är en sammanhängande bukett hela vägen ner.


Kyrkan var stor och fylld med många gäster. Det är jag lite avundsjuk på. Den lilla kyrka vi har valt är mysig och passar bättre när man bara känner max 100 personer som man kan bjuda. Men det skulle kännas roligt om platsen där framme där brudparet står var så stort och rymligt som i Storkyrkan.


Klänningen var blank och tjusig, riktigt fin. Precis en sådan klänning vill jag absolut inte ha. Jag vill inte se blank och vacker ut. Jag vill se snygg och cool ut. Släpet var fint där det bredde ut sig bakom henne i storkyrkan, fem meter långt. Just ett sådant släp skulle se störtlöjligt ut i den lilla kyrka Totte och jag ska gifta oss i, om det överhuvudtaget ryms i den kyrkan. Dessutom verkade det extremt jobbigt att gå omkring och ha ett släp så långt att man inte ens kan sitta ner utan att ha en extra stol där man kan lägga släpet.


Middagen såg god ut och borden var underbart dekorerade. Jag skulle också vilja ha hur mycket pengar som helst att använda till bordsdekorationer och mat. De stora rosa blomsterarrangemangen på väggarna var också hur fina som helst, även om jag inte kunde låta bli att tänka på hur synd det är att använda så många blommor till något som bara varar några timmar, och sedan kommer blommorna att dö.


Etiketten ska det dock bli skönt att slippa. Det var bara de som ”ska” hålla tal som höll tal. Både Olle Westling och prins Daniel hade faktiskt små skämt med i sina tal, så att gästerna skrattade, men annars var talen ganska korrekta också. Det var inga spex, lekar eller uppdrag åt brudparet under middagen. Jag vet förstås inte hur det kommer att bli på vårt bröllop, men jag hoppas att alla våra gäster i alla fall ska känna sig fullt tillåtna att hitta på roliga saker om de vill.


För övrigt gillade vi Romeo och Julia kören som studsade omkring och sjöng bland gästerna, men vi hatade tårtan som var både ful och ologiskt uppbyggd. Jag är glad att Totte och jag tyckte så lika om många detaljer när vi tittade på bröllopet. Det bådar gott inför när vi själva ska bestämma oss för detaljer på vårt bröllop. Som det ser ut nu kommer vi inte att bli osams alls. Toppen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards