Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Festen är slut

Av Erica - 12 juli 2010 03:23


Det finns ingenting att göra. Det finns inga rosenblad att pensla, ett och ett, och doppa i strösocker för att kunna dekorera tårtan med. Det finns inga kakor att rulla, en och en, och lägga i perfekta bollar på plåten. Det finns inte ens några tomma kakfat att diska eller tomma flaskor att panta. Festen är över och allt är förbi. Nu känner jag mig bara tom.


Andra människor kan känna att det är skönt när ingenting längre behöver bakas, fixas eller planeras. Jag får för mig att de tycker att det är skönt när allt är diskat och undanstädat, så att de kan gå tillbaka till sina vanliga liv. Men jag har ju inget vanligt liv här i Göteborg. Det enda som är roligt och har någon mening är ju att ägna fjorton timmar på en vecka åt att baka, bara för att få lite beröm, en lördagskväll, av folk jag knappt känner.


Ibland känns det hopplöst tråkigt att få göra precis vad man vill; att inte ha någonting alls som måste göras. Speciellt när majoriteten av alla de människor man bryr sig mest om befinner sig i en annan stad, och när den man bryr sig allra mest om inte har tid att umgås, för att han är så himla bra på att inte alls känna att livet är meningslöst när man får göra precis vad man vill, utan sätter sig vid datorn och tycker att det är hur skönt som helst att allt är bortstädat.


Jag vill alltid ha en fest på gång att baka till. Jag vill aldrig att det ska ta slut. Jag vill inte behöva känna mig såhär tom som jag känner mig när allt är över, fixat och undanstädat, när  det inte finns någonting mer att göra. Min plan är att skaffa minst fem barn som fyller år olika månader allihopa. Det ska aldrig vara mer än två månader kvar till nästa kalas jag får baka en tårta till!

 
 
Emma

Emma

17 juli 2010 17:55

Då räcker det väl med 4 barn om man räknar dig och Totte också?
Du får jättegärna baka sån där syltkaka till mig när vi kommer nästnästa vecka. :)

http://dilemma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards