Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Erica - 29 augusti 2011 09:28


Mina naglar är alldeles knottriga efter att jag målade dem igår. Det är inte första gången det händer, men jag vet inte vad det beror på. Nagellacket blir liksom fullt av pyttesmå luftbubblor, eller vad det är, precis efter att jag har målat på det. Nu när det har torkat känns det som att naglarna är knottriga, när man känner på dem med fingret. Nymålat nagellack brukar ju annars kännas glansigt och slätt.


Jag har funderat på det här flera gånger. Ibland tror jag att jag har målat på nästa lager innan det första har torkat, när det blir såhär. Ibland tror jag tvärtom att jag har väntat för länge. Ibland får jag för mig att det bara gäller vissa nagellack. Ibland känns det som att det kan hända vilket nagellack som helst, och att vilket som helst kan bli bra. Ibland tror jag att jag målar för tjockt eller för tunt lager. Ibland får jag för mig att det beror på temperaturen eller luftfuktigheten i rummet.


Är det någon som vet vad det beror på, när nagellacket blir knottrigt!?! Hjälp mig! Jag är villig att pröva vad som helst för att slippa knottret. Men det känns helt hopplöst att kämpa med att måla tunnare och tunnare lager när man misstänker att det kanske är tjockare lager man ska måla osv. Jag vill veta vad det beror på så att jag kan kämpa med någon åtgärd som verkligen borde hjälpa!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards