Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Gravidfördel

Av Erica - 11 januari 2016 13:49


En fördel med att vara gravid är att man har en varmare kroppstemperatur. Det har jag verkligen märkt av den här vintern. I vanliga fall är jag en frysande isbit från oktober till april, oavsett hur mycket jag klär på mig eller hur varmt jag duschar. Jag kan bli varm på huden om jag har trippla filtar på mig, men mitt inre tinar liksom inte förrän i maj.

Nu när jag är gravid har jag inte den där kärnan av kyla med mig dygnet runt, vart jag än går. Det är jätteskönt! Jag kan fortfarande frysa om det är kallt ute och jag inte har klätt på mig ordentligt, men då blir jag varm igen när jag kommer in. Ibland behöver jag inte ens duscha för att bli varm. Och om jag duschar blir jag alltid varm inuti, inte bara på huden. Det är helt fantastiskt!

Förutom ren trivselfaktor så innebär det en del praktiska fördelar, när jag inte fryser konstant. Jag kan till exempel göra frukost endast iklädd nattlinne. I januari! Det har aldrig hänt förut. Om jag inte orkar eller vill klä på mig obekväma jobbkläder innan jag myser ner mig i soffan med frukosten (och det vill jag sällan) så brukar jag vara tvungen att krångla med diverse filtar svepta runt mig eller irriterande morgonrockar med alldeles för stora ärmar som hamnar i maten. Nu kan jag bara göra i ordning frukosten iklädd ett tunt nattlinne, utan att händerna fryser till oböjbara pinnar och kroppen viker sig dubbel för att den inte står ut. Sedan kan jag sätta mig i soffan med två filtar och värma mig. För jag blir ju fortfarande kall, men på ett hanterbart sätt.


Jag bävar inför nästa vinter när kärnan av kyla kommer tillbaka. Både den här graviditeten och graviditeten med Neo hade jag passat in så bra att de täcker hela vinterhalvåret. Neo värmde mig från en bit innan oktober till 16 april. Han kunde ju ha fortsatt till 23 maj som det var tänkt, men jag är ändå nöjd för den värsta kylan var över i mitten på april.

Den här bebisen har värmt mig sedan innan oktober också och tanken är att jag ska få vara varm till 11 maj. Det är perfekt! Undrar om man kan se till att vara gravid varje vinter. Det skulle verkligen underlätta mitt liv. Själv är jag född i september. Stackars mamma! Jag slutade värma henne precis innan den hemska oktoberkylan kom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards