Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Erica - 24 juli 2009 22:24



Den här dagen har jag mest åkt runt och sovit på en buss i Sankt Petersburg. Med jämna mellanrum blev jag väckt och tvingad att gå genom en kyrka eller ett konstmuseum eller något liknande. Alla rum vi var i hade minst femtio meter i takhöjd och alla byggnader var minst hundra år gamla. Det mesta var gjort av sten eller guld och hade överdrivet många krusiduller.


Hermitaget var, om jag förstod det hela rätt, ett konstmuseum som bestod av fem byggnader. Dessa byggnader måste sitta ihop, för vi gick genom minst fyra av dem, enligt guiden, men vi var inomhus hela tiden. En av byggnaderna är Vinterpalatset. Tavlorna som Rembrants elever målat är mycket finare än de som Rembrant själv målat. Det finaste materialet som finns är malakit. Det är grönt och elegant.


När vi hade ätit lunch skyndade jag, mamma och Totte oss iväg till toaletten så fort vi hade lagt ner skeden från efterrätten. Då fick alla andra för sig att bussen skulle åka och fick panik. Så alla kastade i sig sina efterrätter och snabbade sig iväg till bussen eller toaletten. Det var roligt.


Totte och jag vågade inte ta med oss kameran i land, men pappa och min systers sambo tog en del fina kort. Så här kommer några fina kort från Ryssland:


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards