Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Erica - 8 juli 2009 23:10


Hunger och nervositet ledde till att jag var illamående idag, precis efter jobbet, när jag hade bestämt mig för att diskutera mina möjligheter till utveckling inom ICA med kassaledaren. Jag var nära att ändra mig och bara cykla hem. (Ja, jag cyklade till jobbet idag.) Men till slut tog jag mod till mig och tog upp frågan. Och det är jag glad för, för så hemskt var det inte. Vi kom absolut inte fram till någonting bestämt, men hon var väldigt positiv till att jag ska försöka ta mig uppåt på ICA. Så imorgon ska jag prata med chefen … om jag vågar.


Av vilken anledning jag plötsligt har fått för mig att jag vill ta mig uppåt inom ICA vet jag inte. Hittills har ju min inställning varit att jag lika gärna kan jobba i kassan tills jag får ett juristjobb eller åtminstone ett kontortidsjobb. Men nu har jag väl insett att jag kanske inte får något annat jobb på flera år till. Och då vill jag hellre klättra inom ICA än att inte göra det. Dessutom har jag kommit på att jobbet som kassaledare innehåller många av de saker jag söker efter i ett jobb, såsom ansvar, planering, utlärning och visst arbete vid dator. Det jobbiga är att det fortfarande är oregelbundna tider och den fula ICA-tröjan som gäller.


Vi får se vad chefen säger imorgon, om jag ens stöter på honom, och om jag ens vågar säga något. Men vad är det värsta som kan hända? Förmodligen att jag fortsätter att jobba i kassan, och det har jag redan gjort i många år nu. Kanske skulle jag kunna känna mig stolt över mig själv, nöjd med mitt arbete och känna en känsla av trygghet om jag får jobba som kassaledare. Kanske att jag inte behöver fortsätta söka andra jobb då, på ett tag. Kanske att jag till och med kan tänka mig att vara mammaledig och ändå känna att det känns meningsfullt att komma tillbaka till jobbet efteråt. Sedan kan jag ju alltid söka andra jobb i framtiden, när jag känner att jag vill gå vidare. Bara framtiden kan utvisa det.


Av Erica - 8 juli 2009 08:47


Bubbleroom har en jättefin strandklänning som jag har beställt idag. Kolla in den här. Jag hoppas att jag hinner få den innan jag ska åka på kryssning. Den är grön, slapp och går att knyta på massor av olika sätt upptill. Jag är lite orolig för att jag inte ska lyckas få till en enda bra knytning, men det går väl alltid att knyta den som vanlig halterneck om inte annat.


Det jag egentligen var ute efter när jag surfade in på bubbleroom.se var en cocktailklänning. Men det var mycket svårare att hitta. Jag hittade en enda som jag både tyckte var fin och som kostade hyfsat lite, men den fanns inte i min storlek. Det där med storlek är svårt också när man shoppar online. Det är nog bäst att jag går till en affär där jag kan prova klänningarna istället. Strandklänningen har stretchtyg, så där är jag inte så orolig över storleken, men det kanske jag borde vara ändå.


Om jag hittar en cocktailklänning så är det meningen att jag ska ha på mig den på en formell middag på kryssningen som jag och hela min familj åker på om två veckor. Egentligen är det väl inte så noga vad man har på sig, förutom att man inte blir insläppt om det inte räknas som formell klädsel. Jag har säkert redan flera klänningar som skulle duga. Men jag vill känna mig riktigt fint klädd, och det gör jag inte i de klänningar jag har. Jag är snygg, men inte fin, i de klänningar jag har. Plus att jag inte vet om de klänningar jag har är cocktailklänningar eller inte.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards