Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Vintern är här

Av Erica - 27 augusti 2010 09:28


Nu är jag helt säker på att vinterhalvåret har börjat. Jag vet inte varför det heter halvår egentligen, för det pågår oftast från september till april, alltså minst åtta månader. Under den perioden är allting lite sämre och vissa saker mycket sämre. Livet blir svårare att leva och stundvis även meningslöst.


Det började i förrgår med att jag frös på kvällen och inte ens blev varm när jag duschade. Sedan följde en natt då jag bytte från tunt påslakan till tjockt duntäcke, vilket gjorde mig nöjd och varm den natten. Sedan fortsatte det igår med att jag frös inomhus hela dagen, fast jag hade långärmad kofta och jeans. Mina händer är ständigt kalla och stela, hur jag än beter mig. På kvällen igår gjorde det ont i öronen när jag var ute och sprang, trots att jag hade proppat igen dem med hörlurar. Det brukar tyda på att det är vinterluft ute och dags för mig att börja använda earbags. Till slut bekräftades alla mina misstankar i morse när jag absolut inte ville gå ur sängen, bara för att det var kallare i rummet än under täcket. Vintern är här!


Så nu följer en åttamånadersperiod där jag inte kan skriva ordentligt på datorn för att mina händer är så stela att det är obekvämt. Varje morgon från nu till maj kommer jag att vara tvungen att uppbåda hela min kraft för att tvinga mig själv att vika undan täcket på morgonen fast hela min kropp skriker att det är fel. Det kommer att vara svårare och jobbigare att gå utomhus för att vantar och mössa måste tas på varje gång, och stor tung kappa som gör att man knappt kan röra sig. Springa kommer snart att vara uteslutet även med earbags för att luften är för kall att andas när man flåsar. Men det värsta av allt är ändå att under hela tiden jag är inomhus kommer jag att vara kall, hur mycket kläder jag än har på mig. Jag kommer ständigt att vara lite irriterad på kylan och lite deprimerad för att jag inte kan studsa runt och leva mitt glada liv som vanligt.

 
 
Emma

Emma

27 augusti 2010 16:12

Precis! Och jag funderade imorse om det var för tidigt att plocka fram vantarna när jag cyklar till jobbet.

MEN. För ovanlighetensskull, ett avbrott i vintern; vi drar till Gran Canaria i februari!

http://dilemma.bloggplatsen.se

Erica

29 augusti 2010 20:21

Jo, det är sant! Gran Canaria -resan blir ett välkommet avbrott i kylan!

 
Ingen bild

problemlösaren..

2 september 2010 10:53

löser i alla fall datorproblemet...
http://www.audiocubes.com/category/Electronics_USB+Powered/product/Thanko_USB_Warm_Gloves.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards