Alla inlägg den 16 december 2010

Av Erica - 16 december 2010 13:57


Förra veckan var jag och Totte och köpte brudklänning åt mig. Jag hade bestämt mig för länge sedan vilken jag vill ha och den kommer att ta minst 4 månader att sy upp, så den enda vi gjorde nu var egentligen att beställa den och betala handpenning.


Den klänning jag ska ha hade de inte inne i butiken, så jag fick prova en annan klänning av samma märke istället, för att bestämma storleken. Det kändes helt underbart att ha en sådan klänning på sig. Jag var beredd på att den skulle kännas tajt och lite obekväm, men den var faktiskt skön. Dessutom kände jag mig helt underbart snygg i den, fast jag inte har nått mitt viktmål än. Den drog liksom åt på rätt ställen, så att inget vällde över eller ploppade ut någon annanstans.


Att prova brudklänningen trodde jag skulle bli en riktig motivationskick att fortsätta träna och äta hälsosamt, men det blev snarare tvärtom. Jag var så himla snygg att jag inte längre känner att jag behöver gå ner ett enda kilo till innan bröllopet. Jag kommer att vara skitsnygg ändå! Men det är klart, det är ju inte bara för bröllopet jag vill gå ner i vikt, så det är klart att jag ska fortsätta kämpa. Men någon motivationskick blev det inte.


Det som var bäst med klänningen var nog att den kändes så bra mot kroppen. Det satt perfekt liksom. Och ännu bättre lär det ju bli. Min riktiga klänning ska de ju till och med sy in efter min kropp om det behövs. Fast jag tror att en stor anledning till att den passade så bra var att den har korsettrygg. Man drar med andra ord åt tills den sitter som den ska. Perfekt!


Synd så in i tusan att jag bara ska använda klänningen en gång! Hoppas verkligen att jag hinner njuta av det. Om inte annat kommer jag nog att ta på klänningen bara för att prova hemma efter bröllopet. Och Totte och jag har sagt att vi ska ha på oss bröllopskläderna när vi firar ettårig bröllopsdag också. Eller var det tioårig? Hursomhelst är jag helt övertygad om att jag kommer att se underbar ut på bröllopet, och känna mig underbar också, oavsett om jag går upp eller ner i vikt tills dess. Det är skönt att slippa pressen. Nu kanske jag går ner bara för att jag inte måste!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards