Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Erica - 6 februari 2010 22:30


Myskväll i soffan. Jag hade nattlinne på mig och var omsvept av filtar. Totte satt upp och jag låg ner, med huvudet i hans knä.


Sedan råkade nattlinnet åka ner så att min bröstvårta syntes. Trevligt, tyckte Totte, och böjde sig ner för att pussa. Men precis innan hans läppar skulle nudda mig sprakade en stöt ut och blixtrade till.


Den bröstvårtan ville tydligen inte ha någon puss, och den visste hur den skulle försvara sig. Det kändes mer än en vanlig stöt, och jag såg verkligen hur det blixtrade till.


Filtarna är nog de riktiga bovarna. De är jättemysiga, men man blir lite statisk av dem. Nästa gång får Totte ladda ur innan han försöker pussa.

Av Erica - 6 februari 2010 18:45


När jag åker spårvagn till stan åker jag förbi en kyrka som ser riktigt fin ut. Jag är ju på jakt efter en kyrka att gifta mig med Totte i, så idag när jag gick förbi kyrkan, så stannade jag till och kikade lite extra noga på den.


På utsidan ser den perfekt ut. Den är vit, slät och har en fin träport som man kan stå framför när man är nygift. Jag blev lite kär i den. Men jag är fortfarande tveksam, för jag misstänker att den har fula takmålningar, eller bilder på Jesus på insidan, och det vill jag ju inte ha.


Efter att ha kollat upp kyrkans hemsida tror jag nu att det är omöjligt för mig att gifta mig där. Det är inte en vanlig kyrka som tillhör Svenska Kyrkan. Man måste nog ha någon speciell, kristen tro och vara medlem för att få gifta sig där. Synd, för den var som sagt var fin!


Kan man gifta sig i en kyrka, och ta bilder på när man står framför porten utanför en annan kyrka? Tihi. Lite busigt. Nej, jag får helt enkelt leta vidare. Jag vet en kyrka som är perfekt på insidan, men den har inte direkt någon bra port att stå utanför, tror jag. Jakten går vidare.



Så fin var kyrkan.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards