Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Livet efteråt

Av Erica - 19 april 2011 13:52


Nyss antecknade jag ett viktigt datum i jobbkalendern. Ett projekt drar igång på riktigt då, så det gäller att vara inställd på att jobba. När jag hade antecknat det slog det mig att jag kommer att vara gift när det händer, för det är nämligen onsdagen veckan efter bröllopet.


Det här kändes väldigt konstigt av två olika anledningar. Det ena är att jag inte har hunnit tänka så mycket på att jag faktiskt kommer att vara gift, efter bröllopet, för jag har haft fullt upp att planera själva bröllopet. Som tur är så var jag helt på det klara med det här att vara gift när jag sa ”ja” till Tottes frieri, så det är inte första gången jag tänker på det. Det är bara första gången på länge, som jag tänker på det. Det viktigaste har hela tiden, från början, varit att få vara en familj och vara gifta med varandra i resten av livet. Men när vi väl hade bestämt det, så ville jag passa på att ha en riktigt bra fest också, och sedan dess har det mest varit den jag har tänkt på. Att vara gift har jag ju hela livet på mig att tänka på sedan.


Den andra anledningen till att det kändes konstigt var att jag på något sätt har glömt bort att det ens existerar datum efter den 11:e juni i år. Inte nog med att jag inte har tänkt på att jag kommer att vara gift efter det datumet; jag har inte ens tänkt på att jag kommer att finnas till efter det datumet. Eller rättare sagt så har jag inte tänkt på att det datumet någonsin kommer att passeras. Det blir väl så när man har längtat till, planerat för och sett fram emot ett visst datum i ett och ett halvt år. Man glömmer bort att det finns ett liv efteråt också.


Båda dessa insikter fick mig att må väldigt bra. Det är absolut inte så att det slog mig med fasa att jag kommer att vara gift sedan, och det känns inte alls dåligt att jag ska fortsätta vara mig själv, jobba på och finnas till även efter bröllopet. Det känns till och med som att jag ser fram emot det lite. Det är fortfarande kul att planera och fixa inför bröllopet, men på något sätt kan jag redan nu inse att jag kommer att vara trött på det när bröllopsdagen väl är över. Jag kommer nog att sakna det lite grann, men mest kommer jag nog att tycka att det är skönt att ha tid med annat, att vara gift till exempel. Det kommer att bli jättebra det här!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards