Alla inlägg den 6 november 2011

Av Erica - 6 november 2011 20:17


Det fanns egentligen massor som borde ha gjorts den här helgen, men vi gick på en annan linje och slappade mest hela helgen istället. Vi har softat, spelat TV-spel och ätit pizza. Jag har inte haft någon energi till att göra något heller, så jag känner inte att jag hade så stort val. Men det känns ändå lite tråkigt att ha slappat bort hela helgen. Jag hade hellre velat vilja göra saker.


Flyttlådorna hade jag gärna velat vilja packa upp helt klart. Och det hade inte varit helt fel om jag hade velat vilja göra klart gästboken/fotoalbumet på gästerna från bröllopet heller. Dessutom hade jag gärna velat vilja åka till IKEA och köpt ett vitrinskåp som vi har sett ut. Soffa och matbord hade jag också gärna velat vilja kika på tillsammans med Totte.


Men det är väl två problem i ett som har gjort att helgen har blivit en slapphelg och inget annat. Det ena är att jag egentligen inte har velat eller orkat göra dessa saker. Det andra är att jag absolut inte har velat eller orkat peppa Totte till att vilja och orka göra dessa saker. Och utan honom faller det mesta. Jag varken får eller vill bestämma helt på egen hand vilka möbler vi ska köpa till det här hemmet, eller vilka saker som ska slängas av de som packas upp ur flyttlådorna.


Totte har varit i sitt vanliga tillstånd ”sitta vid datorn så länge inte Erica säger att något annat måste göras”, så jag kan inte skylla på honom att den här helgen blev slappare än vanligt. Men jag kan ändå konstatera att jag förmodligen hade orkat och kanske till och med velat göra vissa av sakerna som borde göras, om Totte som av ett under hade gått ur sin personlighet för en helg och faktiskt peppat mig till att göra dessa saker, så som jag alltid måste peppa honom. Så även om jag vet att det är jag och inte han som inte har varit sig själv den här helgen, så önskar jag ändå att han kunde ha varit mig istället för mig för omväxlings skull.


Ibland behöver man få vara den som inte orkar göra och inte orkar peppa. Men det betyder inte att man egentligen helst vill slippa göra. Det betyder bara att man vill vara den som blir peppad.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards