Alla inlägg den 22 november 2011

Av Erica - 22 november 2011 23:18


Soffa beställde vi idag, från Store. Det är väldigt skönt att ha det gjort. Varje dag i den här lägenheten saknar jag en vettig soffa mer och mer. Leverans och betalning i januari. Vi måste klara oss utan soffa ett bra tag till med andra ord, men det är ändå skönt att ”välja soffa” inte står kvar på ”att göra” -listan.


Jag har aldrig haft så lite koll på mina/våra pengar som jag har just nu. Det är lite skrämmande, men samtidigt vet jag att det inte är någon kris. Jag har lite översiktskoll, men inte riktigt koll i detalj. Jag vet till exempel inte om vi kommer att ha råd att betala soffan när räkningen kommer i januari. Men jag vet att vi kommer att kunna lösa det på ett eller annat sätt ändå. I januari får vi välja att betala hela beloppet eller lägga upp en avbetalningsplan på 3 eller fler månader. Jag är emot att köpa saker på avbetalning, så det vill jag absolut undvika, men det är ändå skönt att veta att det inte blir kris och betalningsanmärkning i januari om vi nu inte har råd att betala hela soffan då.


Det gick riktigt fort att hitta den soffa vi ville ha. Vi hade redan bestämt att vi ville ha en soffa i mörkgrått tyg och att det skulle vara en hörnsoffa med tillräckligt kort högerdel att den skulle rymmas i vårt smala vardagsrum. När vi kom till affären fanns det egentligen bara en soffa som såg ut så. Tack och lov så fanns det en soffa som såg ut så! Och den var till och med lagom skön att sitta i, inte hård och obekväm, men inte supermjuk så att man sjunker ner och aldrig kommer upp igen.


Tråkigt nog är jag besviken, trots att jag verkligen är nöjd med vårt köp. Jag vill ha en mycket större soffa. Helst dubbelt så stor! Men det ryms ju inte i den här lägenheten, så dumt planerade som väggarna är. Det känns tråkigt att redan se fram emot att flytta till ett större hem och få köpa en ny soffa igen. Men samtidigt är jag nöjd med att vi hittade precis den soffan vi ville ha, om vi nu måste få plats med den i den här lägenheten.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards