Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Erica - 18 augusti 2012 11:32


Av outgrundlig anledning vaknade jag upp i morse och var sugen på att städa. Inte städa med mopp och fönsterskrapa, mer plocka undan alla saker som ligger på fel ställen nu när Totte har varit hemma och föräldraledig hela veckan. Men ändå! Jag brukar mest bli irriterad på alla saker, speciellt när det är Totte som har spridit ut dem överallt och han vägrar att hjälpa till med att plocka i ordning. Jag brukar bara vilja att allt ska vara på rätt plats utan att jag behöver lägga tid på det. Och om jag städar vill jag att Totte ska vara tacksam eftersom det är han som har stökat ner. Men idag är jag bara sugen på att städa.


Jag har gott om tid nu på förmiddagen, innan Totte går upp. Jag har inget annat jag vill göra just nu. Dessutom vill jag som vanligt att det ska vara ordnat och fint här hemma. Istället för att städa upp efter Totte, så tänker jag städa upp för min skull. Det känns jättebra!


Nu hänger det bara på Neo om jag ska få något gjort eller inte. Han vaknade och gick upp samtidigt med mig. Nyss låg han lugnt och sov i babygymmet efter ett träningspass, men nu har han vaknat och vill kramas. Kanske inte blir någon städning. Men det är ändå skönt att vara sugen på det istället för att tycka att det måste göras.



Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards