Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Erica - 19 juli 2013 21:35


Totte: De där ljusstakarna har du typ inte använt på fem år. Släng dem!

Jag: Nej, de där ljusstakarna har jag saknat i typ fem år. Nu när jag äntligen har hittat dem vill jag förstås använda dem!

Av Erica - 19 juli 2013 13:33


Nu är kontraktet påskrivet och klart! Vi flyttar in i radhuset 21:a oktober! Det är helt sjukt hur lätt det kan vara att köpa hus helt plötsligt, fast det har varit supersvårt och tagit upp nästan all vår tid i över ett år fram tills nu. Det känns helt underbart!

Vi hade funderat på att ta en billig sista minuten eller bila till Danmark nu på semestern, men det blir inget med det nu. Vi ska träffa besiktningsmannen och gå igenom besiktningsprotokollet om en och en halv vecka. Nästa vecka ska vi träffa en mäklare som ska titta på vår lägenhet. Så fort som möjligt ska vi fixa klart handpennningslånet med banken. När vi har valt mäklare ska vi hyra ett förråd och börja packa och åka dit med möbler och saker som inte ska vara i lägenheten på visningen. Sedan kommer fotografen hit och fotar. Helgen innan jag börjar jobba ska vi troligtvis ha visning.

Det känns förstås tråkigt att hela semestern går åt till lägenhetsfix, så att vi inte kan åka på någon resa. Men det känns ändå sjukt bra att göra allt det här nu när vi har tid. Det skulle vara jättejobbigt att packa och fixa och åka med möbler till förråd när man jobbar heltid också! Det här är nog det bästa som kunde hänt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards