Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Ringa eller inte ringa?

Av Erica - 11 februari 2010 15:15


För andra gången den här veckan sitter jag nu på jobbet och väntar på att få ett telefonsamtal. Jag är färdig med alla andra arbetsuppgifter för dagen och skulle kunna ha gått ”hem” om det inte var för det där telefonsamtalet.


I tisdags, när det hände första gången, väntade jag så länge jag orkade, sedan gick jag ”hem” till mitt rum på vandrarhemmet och fortsatte vänta. Även om jag satt i sängen och tittade på TV var det inte alls samma sak som att vara ledig. Jag ville inte byta om till myskläder, för personen som skulle ringa skulle göra det när han var utanför och sedan skulle jag gå ut och få en sak av honom. Jag kunde inte gå till Hemköp och handla som jag tänkte göra efter jobbet, för jag var ju tvungen att vara på plats när han ringde. Och jag kunde inte låta tankarna vandra iväg hur jag ville och släppa arbetsdagen. Alltså satt jag och ”jobbade” fram tills klockan var halv sex, fast jag kunde ha slutat fyra. Vid halv sex ringde jag upp honom och fick veta att han inte kommer, så vi tog det nästa dag istället. Snacka om bortkastad tid.


Den här gången är det en annan person som ska ringa. Han lovade igår förmiddag att han skulle höra av sig senast på torsdag, vilket är idag. Jag sitter och funderar på om han har missbedömt dagarna, för han sa ”senast på torsdag” och inte ”senast imorgon” när jag pratade med honom igår. Hursomhelst så vill jag hålla mig väl med honom och inte ringa och tjata om det nu faktiskt är så att han fortfarande har för avsikt att ringa idag. Men om han har glömt, eller medvetet vill skjuta upp det till imorgon (som var fallet i tisdags) så vill jag veta det nu, och inte behöva sitta och ”jobba” fast jag kan vara ledig resten av eftermiddagen.


Ringa eller inte ringa? Det är frågan. Om jag ringer nu, och det på något sätt ger personen en negativ uppfattning om mig, kanske han säger nej till det jag vill att han ska ringa och säga ja till. Och då får jag jätteproblem imorgon på jobbet, så det vill jag ju inte. Han får mycket hellre ringa mig tidigt imorgon och säga ja (fast han har lovat att ringa idag) än att ringa eller bli uppringd idag och säga nej. Men å andra sidan kan det bli tajt om tid för honom att fixa så att han kan säga ja om han har glömt det och jag inte ringer och påminner honom förrän imorgon. Jag vet inte hur jag ska göra. Det här suger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards