Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Klippa naglarna

Av Erica - 10 maj 2010 16:39


Det var inte ofta jag klippte naglarna när jag jobbade på ICA. Då gick naglarna av så fort jag visade mig på jobbet, och jag lade snarare ner mycket tid på att få dem att växa, inte på att få dem kortare. Men om alla naglar hade gått av utom en, så hände det att jag tog fram nagelklipparen för att jämna ut det hela.


Nu måste jag plötsligt klippa naglarna för att de annars blir för långa. Jag trodde inte att naglar kunde bli för långa. Ju längre desto bättre, liksom. Men det har visat sig att det finns en längd som gör att det känns väldigt obekvämt om naglarna överstiger. Och de går inte av av sig själva längre, så det blir till att klippa dem nu och då.


Problemet är att jag inte har vant mig vid att naglar måste klippas, så jag tar inte med mig min nagelklippare i veckorna när jag jobbar borta. Det här leder till att jag kan känna mig obekväm i flera dagar om mina naglar växer ut förbi obehaglighetsgränsen på måndagen och jag inte kommer hem till nagelklipparen förrän på fredagen. I värsta fall får jag fila ner dem lite med min nagelfil som jag självklart har med mig överallt jag går. Men det är inte samma sak.


I helgen när jag äntligen fick tillfälle att klippa naglarna var de såhär långa:



Efter en omgång med både nagelklipparen, nagelfilen och nagellacket såg de istället ut såhär:



Det kanske inte ser ut som någon stor skillnad, men det känns mycket bättre. Och jag hade inte klarat av det med enbart en nagelfil.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards