Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Erica - 3 mars 2010 21:15


Det är inte mycket som undgår mina och min systers ögon. Och har vi sett det så vet vi om det. Och vet vi om det så kan vi inte låta bli att lista ut vad det innebär. Det är inte för att vi vill veta. Vi kan bara inte stänga av vår smarthet.


För många år sedan nu, följde jag Robinsson på TV. Varje lördag gick jag förbi löpsedeln på morgonen och varje kväll åkte personen från löpsedeln ut. Självklart stod det inte på löpsedeln att personen skulle åka ut i kvällens avsnitt. Sådant får de ju inte avslöja. Men de hade alltid letat fram något annat att skriva om just den personen som åkte ut. Det här kunde ju inte jag låta bli att upptäcka, så jag slutade helt enkelt att läsa löpsedeln på lördagar.


Min syster skulle titta på Top Model och slog upp TV-tidningen. Ovanför varje TV-kanals tablå fanns en bild från ett TV-program. För just den här kanalen var det en bild från Top Model. Men det var inte vilken bild som helst. Kvällens avsnitt var finalen och bilden föreställde en av de två tävlande. Redan där börjar man ju fundera på om det kan vara så dumt att de har en bild på den som vinner. De hade varit mycket bättre, och mindre avslöjande, med en bild på båda tävlanden som var i final. Men inte nog med det. Med på bilden var även Tyra, som bara brukar posera med vinnaren. Följer man Top Model så vet man att Tyra brukar ta bilder ihop med vinnaren, och då blir man arg för att TV-tidningen avslöjar vem det är. Följer man inte Top Model så bryr man sig nog inte om vem som vinner oavsett om man får veta det i förväg eller på programmet. Oerhört dumt!


Jag undrar om inte andra människor fattar och kopplar, när de stöter på sådana här dumma saker. Eller bryr de sig bara inte om att få spoilers hela tiden. Jag har alltid tyckt att filmtrailers är alldeles för avslöjande. Även om det bara är en helt oskyldig scen där en person säger ”hej” till en annan, så är det avslöjande för mig. Då vet jag att innan den scenen har visats så kommer inte någon av de två personerna att dö. Ska filmen vara en spännande thriller där ena personen hela tiden utsätts för livshotande situationer sitter jag alltså där lugnt och gäspar tills scenen där de hejar på varandra kommer. Och den kan komma alldeles i slutet. För de som gör filmtrailers tror att den inte avslöjar någonting eftersom de bara säger hej. Min syster och jag är alldeles för smarta för samhället vi lever i.

Av Erica - 3 mars 2010 12:15


Maddi har suttit på skrivbordet och tittat på TV, när jag har gått och lagt mig, två kvällar i rad nu. Det är mysigare när han vill sitta i mitt knä och titta, men det är trevligt med sällskap även om han sitter på skrivbordet.


Varje gång har han kommit springande snabb som en blixt, så fort jag stänger av TV:n och släcker lampan. Jag tror nästan att han är lite mörkrädd. Han vill ligga i min trygga famn när det blir mörkt. Mysigt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards