Alla inlägg den 20 december 2011

Av Erica - 20 december 2011 17:12


Nu har vi varit på rutinultraljud. Det finns en bebis i min mage! Och den lever och sprattlar. Helt overkligt! Hittills har det på något sätt varit jag som har huvudrollen i den här graviditeten och jag har haft kontrollen. Jag vet när jag är trött och jag kan bestämma om jag ska äta något extra eller inte. Nu visade det sig att det finns ett litet liv i min mage som faktiskt egentligen har huvudrollen. Och den visade att den bestämmer alldeles själv vad den vill göra, genom att sprattla med armarna och leka med fötterna.


Såhär i efterhand inser jag att jag har varit alldeles för upptagen av att oroa mig för att jag bara har inbillat mig hela graviditeten, för att ha tid att oroa mig för att det faktiskt kan vara något fel på bebisen. Det visade sig att den förmodligen har klumpfot. Tråkigt för den lilla bebisen om det är så. Den kanske kommer att behöva gips eller skenor för att rätta till det. Men läkaren lyckades inte se bebisens fötter ordentligt, så vi ska dit imorgon igen. Då kanske vi får veta mer om huruvida den har klumpfot eller inte.


Bebisen ville inte alls bli undersökt. Den låg hopvikt som en fällkniv och höll i fötterna med sina händer när barnmorskan försökte få en klar bild av en fot. Till slut gav hon upp och lät en läkare försöka, men hon såg som sagt inte heller tillräckligt bra. Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu. På ett sätt känns det som att det kom helt oväntat att det kunde vara något fel på bebisen. Men samtidigt var jag ju helt inställd på att den kanske inte fanns alls. Det kanske är just det som är grejen. Antingen får man barn eller så får man inte det. Jag har inte satt mig in i att man kan få barn som det är fel på. Hoppas för bebisens skull att det är så lite fel som möjligt på de små fötterna.

Av Erica - 20 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... pynta Embryon med tomteluva.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards