Alla inlägg den 19 december 2013

Av Erica - 19 december 2013 09:19


Igår när jag körde till jobbet över Älvsborgsbron kom det en bil och prejade mig av körbanan över heldraget in i filen bredvid. Det går tre filer åt samma håll där. Jag körde i mitten. Filen längst till höger fick jag inte byta till för det är heldraget. Filen längst till vänster och mittenfilen går ihop till en fil. Längre fram får man byta till höger fil och det kommer även fler filer från vänster.


När jag kom i mittenfilen och började närma mig stället där den och vänsterfilen går ihop tittade jag i backspegeln och såg att det kom en bil i rasande fart. Jag gillar inte att köra fortare än hastighetsbegränsningen, men ibland kan jag gå upp i 80 (det är 70 här) för att ha samma fart som de andra bilarna jag ska väva ihop filerna med. Den här bilen körde dock betydligt fortare än så. Då saktade jag ner istället och hoppades att bilen skulle hinna om mig innan filerna gick ihop, men det gjorde den inte.


Precis där filerna går ihop kom bilen ikapp mig. Jag började köra in i den gemensamma filen lite, men jag kunde ju inte lägga mig mitt framför denna bil för då hade jag blivit påkörd bakifrån. När jag låg lite snett framför bilen och den fortfarande inte visade några tecken på att sakta ner eller byta fil till den som kommer till vänster om vänsterfilen hade jag inget annat val än att byta till högre fil över heldraget. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om det kom bilar där. Jag var ju inte direkt beredd att byta fil över heldraget så jag hade ju inte anpassat min fart efter bilarna i den filen.


Den galningen gjorde mig skakig resten av förmiddagen! Den galningen förstärker min uppfattning att även bra bilförare (jag) kan krocka, för man har inte alltid ett val när man utsätts för idioter.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards