Alla inlägg den 4 december 2013

Av Erica - 4 december 2013 15:43


Äntligen får jag sova med linser igen! Fast inte mer än en vecka i sträck. Jag var hos optikern och hon sa att ögonen ser bra ut igen nu. Mina två ögoninfektioner ser man bara svaga ärr ifrån och ögonen är lagom fuktiga.

Första halvåret nu ska jag ha linserna dygnet runt i sex dagar. Sedan ska jag tvätta linserna ordentligt och sova utan linser en natt. Om jag blir minsta lilla förkyld ska jag vara helt utan linser.

Jag hoppas verkligen att det här ska fungera. Det är så underbart att kunna gå upp på morgonen när Neo vaknar och se hur han ser ut, utan att behöva riskera att han snor mina glasögon!

Av Erica - 4 december 2013 13:03


I egenskap av kvalitetskoordinator på företaget håller jag just nu på och tar fram verktyg för att underlätta kvalitetsarbetet. Jag har dock stött på ett enormt problem som egentligen inte borde ta upp min tid. Jag vet inte hur man skriver att-göra-lista. Eller "att göra"-lista. Eller att göra lista.

Jag har googlat utan att få någon klarhet. Fler förslag är att-göralista, "att-göra-lista", attgöra-lista, "att göra" lista, att göra-lista och "att-göra"-lista. Det verkar som att man kan sätta ut citattecken, bindesträck och mellanrum lite hur man vill. Men jag vill inte göra hur jag vill. Jag vill göra på det sättet som stämmer.

När själva listan är del i ett kvalitetsarbete som går ut på att allt ska vara korrekt, bra och enhetligt så skulle det ju vara katastrof att ha med stavfel eller icke korrekta uttryck, eller vad det nu skulle vara om jag skriver fel. Hur skriver man egentligen? Är det någon som vet?

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards