Direktlänk till inlägg 4 december 2013
I egenskap av kvalitetskoordinator på företaget håller jag just nu på och tar fram verktyg för att underlätta kvalitetsarbetet. Jag har dock stött på ett enormt problem som egentligen inte borde ta upp min tid. Jag vet inte hur man skriver att-göra-lista. Eller "att göra"-lista. Eller att göra lista.
Jag har googlat utan att få någon klarhet. Fler förslag är att-göralista, "att-göra-lista", attgöra-lista, "att göra" lista, att göra-lista och "att-göra"-lista. Det verkar som att man kan sätta ut citattecken, bindesträck och mellanrum lite hur man vill. Men jag vill inte göra hur jag vill. Jag vill göra på det sättet som stämmer.
När själva listan är del i ett kvalitetsarbete som går ut på att allt ska vara korrekt, bra och enhetligt så skulle det ju vara katastrof att ha med stavfel eller icke korrekta uttryck, eller vad det nu skulle vara om jag skriver fel. Hur skriver man egentligen? Är det någon som vet?
När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 | 10 | 11 |
12 |
13 | 14 |
15 | |||
16 | 17 |
18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
|||
23 | 24 |
25 |
26 | 27 |
28 |
29 |
|||
30 | 31 |
||||||||
|