Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Erica - 3 februari 2009 20:09


Valdis blev jätteglad när han upptäckte att jag hade köpt en egen semla till honom. Han fick en minisemla och jag och Totte fick varsin wienersemla. Så nu har vi haft ett litet semlekalas!


Av Erica - 3 februari 2009 14:17


Första träningspasset sedan tå-incidenten avklarat. Det gick bra att springa. Jag kände nästan inte av tån alls. Den var inte bortdomnad eller något. Jag menar att jag inte kände av att den gjorde ont alls.


Köpte ett guldkort för att mitt gymkort hade gått ut. Med guldkort får man simma också. Det ska jag göra med en kompis imorgon. Det dumma är att de bytte ut min fina, gröna plutt mot en gul plutt. Den är fin den också, men inte lika fin som den gröna. Snyft!


På bilden syns Tottes gröna plutt som ser precis ut som min gamla, och min nya, gula plutt. Jag förstår att de måste byta ut för att de har något färgsystem med gymkort och guldkort, men det är ändå inte kul. Gröna plutt, jag kommer att sakna dig! Ha ett bra liv!


Av Erica - 3 februari 2009 11:25


Guds rike är detsamma som kärlek till medmänniskorna, omsorg om de svaga och fattiga och förståelse till de vilsegångna, enligt Jesus. Det låter ju riktigt bra. Till skillnad från krig menar jag. Eller överhuvudtaget.


Men jag är inte religiös. Det måste ju gå att uppnå kärlek, omsorg och förståelse utan att påstå att det är Guds rike. Jag strävar efter att vara en bra människa utifrån mina egna värderingar. Om dessa värderingar råkar sammanfalla med vissa religioners värderingar kan jag inte rå för. Det gör mig inte religiös.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards