Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Erica - 20 februari 2009 23:20


"Var är Valdemar?", undrade jag när jag kom hem från jobbet. Jag kom hem, satte mig i soffan och sa hej till alla gosedjuren, men jag märkte direkt att en saknades. Valdemar satt inte där han brukar sitta, i hörnet av soffan med de andra gosedjuren.


Jag blev lite orolig och började leta efter honom i vardagsrummet och ropa på honom. Inget svar. Jag kollade i sängen för säkerhets skull. Han kanske hade blivit sjuk och gått och lagt sig, men nej, ingen Valdis i sängen heller.


"Det prasslade från soffan tidigare, hörde jag" sa Totte. Så jag gick tillbaka till soffan och letade. "Vad har han hittat på för fuffens nu", tänkte jag. Alla andra gosedjuren satt där i soffan och fnissade, men sa inte ett ljud, när jag letade under filtar och bakom kuddar.


Till slut hittade jag Valdis i godispåsen som Totte och jag hade ätit ur innan jag gick till jobbet. Den låg i soffan på samma plats jag hade lämnat den och såg lika tom ut nu som då. En enda godis hade det varit kvar kom jag ihåg. Den måste Valdis ha känt lukten av och bestämt sig för att äta upp.


En bit ner i påsen var man tvungen att kika för att se den gulliga lilla krabaten titta tillbaka upp på en. Han var helt nedkrupen i påsen. Nu har jag hjälpt honom upp. Den sista godisen som var kvar hade han ätit upp. Och han tyckte att det var ganska mysigt i påsen, så han var nöjd med sitt lilla äventyr. Det är roligt när de gör tokiga saker, de små liven.


Av Erica - 20 februari 2009 14:14


Nu är knappen äntligen isydd. Det var nog mest för att jag frös som jag sydde i den. Min underbara, svarta kofta är det enda som kan få mig varm en såhär kall dag. Och jag hade lovat mig själv att inte ha den på mig förrän jag hade sytt i knappen. Så enda vägen ut var att sy i den nu.


Jag hade redan gett upp allt annat vettigt jag kunde ha gjort innan jobbet idag, så jag kände mig inte stressad. Men jag har en tid att passa till spårvagnen jag måste ta för att hinna till jobbet. Jag är glad att den är isydd nu. Men jag vet inte vad jag ska göra härnäst. Söka jobb eller kolla på TV?


Av Erica - 20 februari 2009 12:06



När det är mörkt och vi ska sova kommer det mystiska ljus från under sängen. Ljusen kastar sina strålar på väggen, dansar runt och slocknar ibland. Det ser precis ut som när någon tittar på TV men man inte ser TV:n utan bara väggen bakom.


Jag är helt övertygad om att det är vår hustomte som sitter under sängen och tittar på TV. Han är en nattuggla den lilla rackaren. Ibland är han vaken ända in på morgonen. Jag ser ljuset från hans TV när jag vaknar till och vänder mig.


Det känns bra att ha honom där. Han verkar vara min stil. Kolla på TV flera timmar i sträck, det gör vi lätt båda två. Hoppas att han stannar kvar. Men jag undrar om han inte skulle få problem med inkopplingen av sin TV om vi flyttade på routern som vi har under sängen.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards