Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Valdis i påsen

Av Erica - 20 februari 2009 23:20


"Var är Valdemar?", undrade jag när jag kom hem från jobbet. Jag kom hem, satte mig i soffan och sa hej till alla gosedjuren, men jag märkte direkt att en saknades. Valdemar satt inte där han brukar sitta, i hörnet av soffan med de andra gosedjuren.


Jag blev lite orolig och började leta efter honom i vardagsrummet och ropa på honom. Inget svar. Jag kollade i sängen för säkerhets skull. Han kanske hade blivit sjuk och gått och lagt sig, men nej, ingen Valdis i sängen heller.


"Det prasslade från soffan tidigare, hörde jag" sa Totte. Så jag gick tillbaka till soffan och letade. "Vad har han hittat på för fuffens nu", tänkte jag. Alla andra gosedjuren satt där i soffan och fnissade, men sa inte ett ljud, när jag letade under filtar och bakom kuddar.


Till slut hittade jag Valdis i godispåsen som Totte och jag hade ätit ur innan jag gick till jobbet. Den låg i soffan på samma plats jag hade lämnat den och såg lika tom ut nu som då. En enda godis hade det varit kvar kom jag ihåg. Den måste Valdis ha känt lukten av och bestämt sig för att äta upp.


En bit ner i påsen var man tvungen att kika för att se den gulliga lilla krabaten titta tillbaka upp på en. Han var helt nedkrupen i påsen. Nu har jag hjälpt honom upp. Den sista godisen som var kvar hade han ätit upp. Och han tyckte att det var ganska mysigt i påsen, så han var nöjd med sitt lilla äventyr. Det är roligt när de gör tokiga saker, de små liven.


 
 
Ingen bild

Emma

21 februari 2009 16:39

Erica, köp en hund. Alla dina bekymmer kommer att försvinna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards