Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Erica - 15 juni 2009 23:57



Varför blir jag så ofta sugen på sushi när alla sushirestauranger har stängt? Det är som någon slags förbannelse. Nittio procent av alla gånger jag blir sugen på sushi är när de har stängt. Ganska ofta är det söndag när jag blir sugen på sushi. Men restaurangen i närheten av oss har stängt på söndagar. Annars är det mest sena kvällar jag blir sugen, men de flesta sushirestauranger stänger innan klockan åtta. De har inte alls öppet lika länge som pizzerior och hamburgarrestauranger.


Förmodligen är problemet att jag blir sugen på mat så sent. Som efter jobbet när jag har jobbat till klockan 22 till exempel. Då har de flesta pizzeriorna också stängt, men McDonald´s har öppet. Om man vill äta sent på kvällen måste man med andra ord äta onyttigare mat. Men jag vill inte ha en flottig pizza eller en hamburgare. Jag vill ha en fräsch sushi, med ingefära och sesamfrö.


Det är mycket bättre att bli sugen på sushi till lunch. Då har de öppet. Så ganska ofta köper jag med mig en sushi hem när jag har varit på stan och shoppat på dagen. Men ibland gör jag det bara för att jag kan. Jag är inte sådär riktigt sugen som jag bara blir när de har stängt.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards