Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Erica - 5 oktober 2010 22:12


Det är mycket med allt just nu, vilket är kul tycker jag. Det enda jag inte gillar är när jag inte hinner sova, för då orkar jag inte utföra alla saker jag är upptagen med på dagen på ett bra sätt.


Nya arbetsuppgifter på jobbet har lett till långa dagar och extra mycket flängande kors och tvärs i Sveriges långa land. Jag är jätteglad att jag får vara med på det här tillfälliga projektet, för det har mer med juridik att göra än något annat jag har jobbat med. Men det blir ju ändå jobbigt när man ska hinna med projektet utöver alla sina vanliga arbetsuppgifter i tre veckor.


Grekiskakurssidan har legat nere i två dagar, men började fungera igen idag. Det är jag glad för. Att logga in stup i kvarten och bli stressad över att inte kunna plugga kostar både tid och ork som jag inte har, till ingen nytta. Nu ikväll har jag pluggat ikapp lite, och känner mig glad igen.


Löparskorna ligger kvar i kassen jag tog hit dem i. För ovanlighetens skull är inte slötittande på TV anledningen till att jag inte har varit ute och sprungit, så på ett sätt så känner jag mig rätt så nöjd. Men jag skulle ändå vilja hinna med någon runda den här veckan. Under tiden vägrar jag hissen på jobbet, som den här veckan ligger fyra trappor upp.


Utgång förra helgen tillsammans med en kompis jag inte hade träffat på mycket länge ledde till en intressant och jätterolig natt, och ett telefonnummer från en väldigt söt kille till henne. Jag minns inte när jag verkligen bara hade kul senast, innan det, utan att tänka på något viktigare jag har att göra.


Nu fick jag femton minuter att andas och kände att jag hade tid att skriva ett blogginlägg. Det känns skönt! Men mitt upptagna liv fortsätter. Imorgon blir det middag med en annan kompis som jag inte har träffat på ett tag nu. Sedan, på torsdag, har min syster och jag lyckats planera in budgetmötet för bröllopet på hennes enda lediga dag i oktober. (Som visade sig inte vara helt ledig ändå, så jag ska göra mitt bästa för att inte vara i vägen medan hon bakar paj samtidigt som vi planerar budget.) Slutet av veckan måste jag intensivt jobba med projektet, intensivt plugga grekiska och, mest av allt, intensivt umgås med älskade underbara Totte som är bäst i hela världen!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards