Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Erica - 13 oktober 2013 21:12


Min nytvättade kjol hann inte torka innan tåget gick, så jag fick prova en nödlösning:


Nu är jag på plats på hotellrummet i Falun och ska njuta av en god natts sömn innan jag har möte på huvudkontoret i min nya roll som kvalitetskoordinator. Det ska bli både spännande och skrämmande.


Av Erica - 13 oktober 2013 13:05


Nu har vi adressändrat från lägenheten till radhuset. Det känns konstigt att det blir så verkligt nu. Vi ska verkligen flytta inom tre veckor. Hur kommer det att kännas att bo i Tuve? Kommer radhuset kännas som vårt hem? Och hur konstigt kommer det vara att inte få gå in i lägenheten när vi hälsar på Tottes bror som bor granne?

Vi var till radhuset idag för att lösa problemet med värmepumpen som har gått sönder. Då passade vi på att gå runt och titta också. Huset var nästan tomt, men ännu ostädat. Vi upptäckte ett fel på ritningarna. Det var ju bra, så att vi kan planera flytten rätt.

När vi gick runt där inne kändes det så bra att allt inte så nytt och perfekt ut. I lägenheten, som var helt ny när vi flyttade in, har jag knappt vågat sätta upp en tavla utan att tänka igenom det i ett halvår först. I radhuset är det redan skruvhål och pluggar här och var, så det gör ju inget om det blir några till. Det känns verkligen bra att det här är ett hus man ska bo i och inte ett hus som ska se bra ut.

Det jag är mest orolig för är grannarna. Första intrycket brukar ju alltid vara avgörande och jag vet inte om jag visar mig från min bästa sida när jag roddar flyttlass. Det känns bättre om vi stöter på grannarna för första gången när vi har flyttat in och börjat få ordning lite. När jag ser en granne har jag bestämt att jag ska säga hej, inte gå därifrån och hoppas att grannen inte såg mig, vilket är min första tanke. Jag vill faktiskt prata med grannarna!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards