Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Erica - 24 oktober 2013 14:24


Imorgon flyttar vi sängarna till radhuset. Då kommer vi inte använda lägenheten till att bo i längre, utan bara till att hämta saker från. Det här dygnet kommer jag därför vara med om en hel del saker för sista gången. En del av dessa saker är jag glad att jag gör för sista gången, men många saker kommer jag att sakna.

Imorgon bitti ska jag gå upp extra tidigt för att försäkra mig om att hinna duscha i lägenheten för sista gången. Jag älskar vår dusch och kommer nog inte gilla att bara ha badkar i radhuset (även om jag kommer att gilla att ha badkar).

Ikväll kanske jag hinner tvätta i vår tvättmaskin för sista gången. Den i radhuset är inte alls lika ny och modern. I värsta fall hinner jag diska i diskmaskinen en sista gång också. Även om den ju också är ny och modern tycker jag att den krånglar mer än den diskar.

I natt ska jag sova i det sovrummet för sista gången. Det känns både bra och dåligt. Själva rummet är det ju inget fel på och garderoberna är mycket finare än de i radhuset, men alla minnen från nätter då jag legat ensam och hört Totte knappa på tangentbordet i rummet bredvid ska bli skönt att flytta ifrån.

Köksön där jag sydde Neos dopklänning och flera gånger har bakat massor av godsaker, blir inte kul att flytta ifrån. Den ytan är värd guld. När jag bakar i fortsättningen får jag försöka rymmas på köksbordet, som är alldeles för lågt.

När jag har gjort allt för sista gången blir det dags att göra allt för första gången. Det ser jag fram emot. Första gången vi leker på gräsmattan är det jag ser mest fram emot. Fast det bästa är nog första gången jag stänger in mig i mitt egna hobbyrum och pysslar med precis vad jag vill!

Av Erica - 24 oktober 2013 14:06


När man jobbar så mycket som jag har gjort efter sommaren så uppstår problemet att man har alldeles för mycket komptimmar. Nu har det lugnat ner sig på jobbet och det jag ska göra fram till jul är egentligen inget som måste vara klart just till jul. Därför ska jag passa på nu och ta ut min komp.


Som ni ser i min almanacka tänker jag vara ledig på fredagar, resten av året. Det fungerar dock inte alla fredagar, för jag har ett par inbokade grejer, men som huvudregel är jag ledig. Det ska bli jätteskönt att få långhelg varje helg och sovmorgon. Däremot kommer det bli jobbigt att ha en till dag i veckan då man inte ens kan gå på toa utan att någon (Neo) rycker en i benet.

Den här sovmorgonen jag pratar om sträcker sig nog inte längre än till halv åtta innan Neo vaknar. Sedan går hela dagen åt till att hitta på något stimulerande för Neo att göra. Det är precis som Totte kom på för ett tag sedan, med panik i blicken: "Vi kommer aldrig mer att ha semester, för även när vi har semester är vi egentligen föräldralediga!".

Det hade varit oändligt skönt om Neo fick gå på förskolan även de fredagar jag är kompledig! Inte för att jag ska få glo på TV och roa mig, men för att jag hade kunnat diska, tvätta, städa, gå igenom post, gått ut med sopor, ringt något viktigt samtal, kollat upp något viktigt på internet, planerat maten för nästa vecka och allmänt sett till att familjen och hushållet fungerar bra, om jag inte hade en 1,5-åring som är nöjd med att leka själv i max 10 sekunder hemma.

Jag älskar Neo och vi ska ha jätteroligt på fredagarna. Vi ska leka i lekparken, gå och handla en liter mjölk, bygga med Duplo, bolla med bollen, äta mellanmål och göra volter i sängen. Så jag är inte missnöjd på det viset. Men det hade varit ännu roligare att leka i lekparken och göra volter i sängen med Neo om jag hade haft en stund för mig själv att fixa allt som behöver fixas först!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards