Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Erica - 16 oktober 2013 12:05


När jag kom till jobbet i Falun igår, med resväskan redo för hemfärd, stötte jag på en kollega och pratade lite. Han kommenterade på min rosa resväska, min gröna handväska och min gula sjal. Ha sa: "Det är olika färger, men det matchar ändå." och såg lite fundersam ut.


Jag förstår precis hur han menar. Färgerna är tagna från samma palett. Det var inte en chockfärg, en pastell och en mörk färg. Det var tre klara färger åt det lite snällare hållet. De var samma stil alla tre, fast de var helt olika färger.


Det är så jag tycker om att göra. När jag matchar färger vill jag inte ha samma färg på flera plagg eller accessoarer. Jag vill ha många olika färger som går i samma stil. Jag vill se ut som en skål med lösgodis eller en leksakslåda med blandat lego (gärna det "nya" legot med rosa och ljusgrönt). När min färgglädje är på topp räcker det inte med bara en färg.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards