Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Erica - 20 oktober 2013 23:11


Det börjar se ganska utplockat ut i hyllorna här hemma. Jag har ägnat största delen av helgen åt att packa medan Totte och Neo har hållit sig undan. Neos rum är helt färdigpackat nu. Har har bara en veckas kläder liggande på ett bord och spjälsängen bäddad. Resten är packat.


Vardagsrummet har jag också kommit riktigt långt med. Bokhyllorna, vitrinskåpet och mediamöbeln är i princip helt urplockade. Det behövs fler flyttkartonger än man tror för att få plats med sakerna. På något skumt sätt växer sakerna när man tar ner dem.


Dessutom har jag packat en resväska med saker som man behöver direkt när man börjar flytta in. I den finns toalettpapper, blöjor, tvål, handduk, ficklampa och leksak att sysselsätta Neo med i det tomma huset. Den väskan tänkte jag ta med till radhuset redan imorgon när vi får nycklarna. Då behöver jag inte oroa mig om jag blir kissnödig under flytten den här veckan innan vi flyttar in på riktigt med säng och allt.


Nu känner jag mig redo att börja flytta in! Det ska bli jätteskönt att äntligen få nycklarna imorgon! Men jag tycker egentligen inte att vi är så förberedda som vi borde vara med packningen. Det finns jättemycket kvar att packa ner i köket, badrummet och vårt sovrum inklusive fyra garderober med överskåp och en bokhylla full med pärmar. Jag hoppas att jag ska hinna med det i veckan nu, innan den stora flytthelgen, fast jag inte vill att jobbet ska behöva lida.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards