Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Erica - 11 oktober 2009 16:45


Hela dagen igår och halva idag har jag letat efter en rosa Rosti salladsskål i Stockholm. Jag, mamma och min syster var i Stockholm den här helgen för att shoppa. Klädmässigt gick det riktigt bra. Jag hittade många klädesplagg jag var nöjd med. Sallasskålmässigt gick det mycket sämre.


Det hela började, för några månader sedan, med att jag köpte en svart och en grön Rosti salladsskål på ICA. Där fanns bara dessa två färger. Men ICA har inte så stort utbud av Rosti överhuvudtaget, så jag tänkte att det måste finnas salladsskålar i fler färger även om det inte finns fler färger på ICA. De har till exempel bara tre olika färger av Margretheskålarna på ICA, och de vet jag ju att de finns i massor av olika färger.


Till min födelsedag önskade jag mig därför en rosa salladsskål. Jag har reda en grön, och rosa är den färg jag tycker näst bäst om. Men jag hade fortfarande inte sett salladsskålarna någon annanstans än på ICA. Min bror hittade ingen rosa salladsskål åt mig så han gav mig pengar att köpa en istället.


Sedan dess har jag letat efter Rosti salladsskålar i alla affärer som har Margretheskålar, både i Uppsala och Göteborg. Inte på alla ICA och Coop, men på Åhléns, DUKA, Cervera, NK och andra sådana affärer. Salladsskålarna har inte funnits någonstans, och när jag har frågat efter Rosti salladsskålar har personalen inte ens fattat vad jag pratar om, utan föreslagit Rostis Margretheskålar.


Det var nära att jag gav upp, men innan jag tänkte gå så långt sökte jag på Internet. Det enda jag hittade var en blogg där en tjej hade lagt upp en bild på sin turkosa Rosti salladsskål. Hon hade köpt den på Coop och skrev att det fanns i rosa också. Men inlägget var över ett år gammalt.


Då visste jag att det existerade rosa Rosti salladsskålar i alla fall, så jag fick nytt hopp. Men eftersom inlägget var gammalt och jag inte kan åka runt till alla Coop i hela Sverige så kände jag mig lite hjälplös ändå.


Stockholm fick bli mitt sista försök, hade jag bestämt mig för. Men det såg mörkt ut igår kväll. Fortfarande inga salladsskålar och ingen som verkade veta om dem heller. Så idag kom mitt genombrott. På John Wall i Passagen har de tydligen Sveriges största utbud av Rosti. Och inte ens där hade de den skål jag ville ha. Men de visste i alla fall vad jag pratade om.


Den salladsskål jag har i grönt och svart tillverkas inte längre. På John Wall hade de salladsskålen i den nya designen, som jag aldrig har sett förut. Jag tyckte att den var fulare, men framförallt matchar den inte skålarna jag har, så jag var inte intresserad av den. Dessutom fanns inte heller den nya salladsskålen i färgen rosa. Rosti har tydligen dragit in rosa från sitt sortiment. Tråkigt! Fast på John Wall trodde de att färgen skulle komma tillbaka om några år, för rosa har varit väldigt populär.


Det här hjälper inte mig idag, och inte om några år heller i och med att de i så fall kommer att göra den nydesignade salladsskålen rosa, inte den gamla. Men jag är i alla fall jätteglad att jag fick svar på mina funderingar och kan nu med gott samvete sluta leta efter rosa Rosti salladsskålar. Fast om jag stöter på en, begagnad eller read på ICA i Kalmar eller Coop i Haparanda så kommer jag att köpa den direkt. Även om jag har släppt det så kommer jag aldrig att kunna släppa det på riktigt.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards