Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Erica - 19 oktober 2009 22:30


Idag var det tårta och skumpa som gällde!





Jag har fått tillsvidareanställning på mitt nya jobb! Det är helt sjukt. Jag är överlycklig!


Det är fortfarande oklart hur mycket jag kommer att få vara i Göteborg, men jag ska i alla fall inte ha fast kontor i Uppsala, som jag har haft de här två månaderna. Jag tror nog att jag kommer att hamna där jag vill till slut, om jag bara är tillräckligt flexibel på vägen.


Nu känns det som att jag med övertygande säkerhet kan säga att jag har jobbat mitt sista pass i kassan. Det känns jättekonstigt, men väldigt skönt! Om jag hade varit tvungen att gå tillbaka till ICA hade det känts som ett enormt steg bakåt i karriären.


Först sa min chef att jag skulle få förlängt till sista december. Sedan ändrade han sig under telefonsamtalets gång till sista januari. Redan då var jag jätteglad. Vi la på och jag ringde upp min syster med min privata mobil, för att berätta den glada nyheten. Realist som jag är sa jag att jag inte kände att jag kunde känna mig lugn så länge jag inte har tillsvidareanställning. Så länge man bara får förlängt är framtiden ändå osäker. Man har bara skjutit fram problemet.


Då ringde plötsligt jobbtelefonen igen och min chef säger att jag får tillsvidareanställning istället. Helt sjukt! Nästan som att han lyssnar av min privata telefon. Han ringer och ger mig tillsvidareanställning precis när jag sitter och pratar med min syster om att jag skulle vilja ha tillsvidareanställning.


På väg hem kände jag att jag var tvungen att vara lite klyschigt dramatisk, så jag köpte med mig en flaska mousserande och en prinsesstårta hem. Ska man någon gång dricka skumpa en måndagskväll så kände jag att nu var tillfället. Och alla i huset var med och firade, mamma, pappa, brorsan, jag och Valdemar. Fast Valdemar fick ingen skumpa, bara tårta. Synd att inte Totte kunde vara med!


Nu är det massor av saker jag måste ta tag i, saker som jag i flera år har sagt att jag ska göra när jag får fast jobb. Först och främst ska jag gå med i A-kassan. Det kan verka bakvänt att jag har väntat med att göra det tills jag får jobb, men det känns ändå säkrast att göra det nu. Sedan ska jag göra upp en budget som bygger på en faktisk jämn månadsinkomst. På lång sikt ska jag skapa barn också, med gott samvete, för nu kan jag ge dem en trygg uppväxt.


Jag har inte riktigt förstått att det är sant än. Men innan jag gör alla saker som jag har sagt att jag ska göra när jag får fast jobb, så ska jag se till att sköta mitt fasta jobb alldeles utmärkt. För om jag missköter jobbet går jag miste om allt annat. Alltså kanske det dröjer ett tag ändå innan allt blir gjort. Men vad gör det, när man har ett fast jobb som man supertrivs med!?!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards