Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Erica - 25 oktober 2009 13:30


Att det ska vara så fruktansvärt svårt att hitta ett par skor som passar till mina fötter. Hela hösten har jag gått omkring i ett par som får sidan av min vänsterfot att dunka av smärta efter några timmar. Nästan varje dag har jag varit tvungen att ta av mig skorna vid något tillfälle för att det gör så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men de är precis lagom snygga, och jag blir i alla fall inte trött i fötterna av att ha dem på mig hela dagen.


När jag nu skulle införskaffa ett par vinterskor tog det evigheter innan jag kunde bestämma mig. Det existerar inte vinterskor i riktigt samma klass som mina höstskor. För att tillverka ett par riktigt varma skor krävs det tydligen att man gör dem lite fula också. Men det måste ju vara samma för alla, så det får man väl stå ut med.


Provandet av vinterskor blev inte direkt bättre av att jag gjorde det efter att ha gått omkring i mina höstskor hela dagen. Vänsterfoten dunkade alltså redan av smärta, så det var väldigt svårt att avgöra om skorna jag provade var sköna eller inte.


Till slut valde jag i alla fall skorna nedan. De känns inte riktigt bekväma. Jag hoppas att de tänjer ut sig lite med tiden, så att mina breda fötter ryms utan att göra ont. Sedan vet jag inte om jag tycker att de är så fina heller. Jag ser mer ut som någon som är ute och går med hunden i dem, än någon som jobbar på kontor. Om jag inte tycker om dem om två veckor så ger jag bort dem till mamma. Hon är överförtjust i dem, vilket är ännu en anledning till att jag är lite tveksam till dem. Looken jag sökte var ju inte 50+are som aldrig tar på sig en kjol.



Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards