Alla inlägg den 12 november 2009

Av Erica - 12 november 2009 18:30


Förut när jag har funderat över vad jag vill jobba med har jag alltid haft problem att välja område. Jag har tänkt på om jag vill jobba med juridik, mäkleri, lärande eller design, men jag har aldrig känt att det är något jag riktigt brinner för. Ändå verkar allt lite intressant.


Efter ett tag kom jag fram till att jag vill jobba på ett jobb med kollegor jag tycker om och där jag får ha mina egna kläder. Det har varit mer sådana saker som har känts viktigt. Saker man inte kan veta i förväg. Om jag visste att jag ville jobba med juridik är det bara att söka juristjobb så vet man att man söker rätt sorts jobb. Men vad ska man söka för jobb för att få ett jobb med kollegor man trivs med?


Nu har jag insett att det jobb jag har nu är ett jobb som innehåller mycket av det jag är riktigt bra på och tycker riktigt mycket om att vara bra på. Det har inte att göra med vilken bransch det är, men det är inte heller så diffust som ”ett jobb jag trivs med”. Det är saker jag faktiskt skulle kunna leta efter i en jobbannons om jag någon gång vill söka nytt jobb.


Det jag jobbar med nu, som jag är bra på, är att:

  • Ta ansvar
  • Se det viktiga i ett sammanhang
  • Ställa rätt frågor för att få folk att börja tänka
  • Strukturera upp
  • Skapa ordning och reda
  • Ställa upp och hjälpa till
  • Aldrig glömma något som är viktigt
  • Lägga ner den lilla extra tid det tar för att göra något oviktigt, men uppskattat, åt andra

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards