Alla inlägg den 6 november 2009

Av Erica - 6 november 2009 18:45


När jag gick förbi Systembolaget idag kom jag att tänka på en fredag för några veckor sedan, när jag var på Gränby köpcentrum med mamma. Utanför Systembolaget stod det då två personer och pratade med varandra. De stod där med varsin rosa påse med fredagens inköp.


Det ena var en ung man. Han hade sitt nyinköpta fredagsnöje i en rosa Systempåse. Det andra var en gammal tant. Hon hade sitt nyinköpta fredagsmåste i en rosa Apotekspåse. Jag undrar vem som hade trevligast den kvällen. Förmodligen tanten med sina uppfriskande mediciner. Eller kan det ha varit mannen med sina förfriskande drycker?


Hur som helst så var det roligt att se dem stå där och se så lika ut, med varsin rosa påse, fast ändå så helt olika.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards