Alla inlägg den 24 november 2009

Av Erica - 24 november 2009 20:15


För första gången i mitt liv har jag en handväska som jag fullkomligt älskar! Den är inte perfekt och jag blir arg på den ibland när jag inte hittar något som ligger på botten och gömmer sig. Men jag älskar den ändå!


Tidigare har jag alltid bytt handväska efter kläder, förvaringsbehov och humör. Jag har haft ett gäng handväskor som jag aldrig lämnar saker kvar i när jag kommer hem. Jag har valt ut en handväska varje gång jag ska gå hemifrån, och slängt i det jag behöver just då. På det sättet har jag aldrig haft med mig mer saker än nödvändigt, och jag har aldrig hunnit tröttna på en handväska eftersom jag byter hela tiden. Men lite jobbigt har det ju varit att behöva packa i och ur hela tiden.


Nu är jag jättenöjd med att bara ha en handväska där allt som kan tänkas behövas ligger kvar hela tiden. Om jag ska på någon speciell tillställning och vill ha en annan handväska har jag de gamla kvar, men de används inte till vardags längre. Och skulle jag verkligen inte behöva något annat än mobil och plånbok kan jag ta dem i handen istället, eller tillfälligt tömma ut lite annat krafs ur handväskan så att jag inte behöver bära omkring på mer än nödvändigt.


Den är svart också, min kära handväska, så den passar i princip till allt. Den är helt enkelt bäst. Så därför är det med extra mycket sorg jag meddelar att den håller på att gå sönder. Aldrig förut har en av mina handväskor blivit sliten så fort. Det hänger säkert ihop med att jag aldrig förut har använt en och samma handväska så ofta förut. Vilken dag som helst nu kommer axelremmen att lossna från ena sidan på väskan. Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ignorera och vara lycklig så länge det varar? Eller ska jag försöka sy ihop den så att den inte lossnar? Eller ska jag vänta tills den lossnar och laga den då? Jag vet inte hur jag ska sy för att den ska hålla ihop, så det är väl lika bra att vänta och se. Om jag har tur är min väska så bra att den håller, fast den ser ut att falla isär!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards