Alla inlägg den 14 november 2009

Av Erica - 14 november 2009 12:15


Totte har snaggat sig. Hans hår är nu 6 mm kort över hela huvudet. Den lilla grisen gjorde det utan att förvarna mig. Igår morse när han åkte till skolan hade han hår ner till axlarna. Sedan, när vi träffades för att äta lunch, var håret borta. Han ser ut som någon från Björnligan. Inte snyggt!


Även om han inte hade förvarnat mig så är jag inte förvånad. Han har pratat om att raka av sig håret i flera månader nu. Jag har varje gång sagt att jag inte vill att han gör det och att han är ful på alla bilder jag har sett av honom med superkort hår, från innan vi träffades. Men han har stått fast vid att han tycker att han är snygg på de bilderna. Fast han har ändå inte rakat av sig håret, förrän nu. Hur snyggt blev det egentligen?



Mitt enda hopp är att håret växer ut igen och att han inte rakar sig igen då. Jag tycker att han ska gå till en hyfsat dyr frisör (jag har flera gånger erbjudit mig att betala) och klippa sig i någon snygg, kort frisyr, där det längsta håret kanske är 3 cm ungefär. Men av någon anledning vill han inte det.


Det är hans hår, och han som bestämmer vad han gör med det. Jag tycker inte att jag har någon rätt att förbjuda honom eller säga åt honom vad han ska göra. Men så länge han ser ut såhär så tycker jag inte att han är snygg, och han kan inte tvinga mig att tycka att han är snygg heller. Om han vill raka av det igen när det har växt ut så kan han inte räkna med något stöd från mig. Han får göra det mot min vilja i så fall. Jag vill ha tillbaka min snygga Totte. Fast huvudsaken är att han fortfarande är samma snälla, mysiga underbara Totte, oavsett hur kort hans hår är.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards