Alla inlägg den 17 november 2009

Av Erica - 17 november 2009 20:30


Pincett är något jag inte klarar mig utan, längre än två dagar, har jag märkt nu. I och med att jag bara skulle hem till Göteborg över helgen, och sedan tillbaka till Uppsala, så tog jag inte med mig min pincett hem till Göteborg. Nästan allt annat jag behöver i badrumsskåpet har jag dubbelt av, i och med att jag har varit så mycket i Uppsala nu. Jag packade alltså ingen necessär, och då tänkte jag att jag kunde klara mig utan pincetten också, när jag ändå inte hade någon necessär att packa den i.


Redan första dagen hemma i Göteborg upptäckte jag ett ögonbrynsstrå som behövde noppas. Men det gjorde inte så mycket, tyckte jag då. Ett felaktigt strå klarar jag av, tills jag kommer tillbaka till min pincett i Uppsala, efter helgen. Men sedan fick jag veta att jag ska vara kvar i Göteborg, och nu har det ploppat upp oönskade hårstrån lite överallt. Ögonbrynen är det största problemet, men ett ensamt hårstrå har faktiskt bestämt sig för att växa ut på magen också.


Det finns liksom inga andra bra alternativ. Har man ingen pincett så blir man inte av med hårstråna. Jag kan ju inte raka ögonbrynen med rakhyvel. Inte om jag vill ha kvar det mesta av dem i alla fall, och det vill jag. Det är bara enstaka, osmickrande hårstrån i underkanten av ögonbrynen jag vill ha bort. Pincett är det enda sättet. Hårstrået på magen kan jag säkert raka bort med rakhyvel om jag vill, men då sitter ju roten kvar och hårstrået kommer att växa ut igen. Då väntar jag hellre till jag har min pincett och kan få bort det med roten och allt.


Förut var det källaren som var problemet. Nu är det faktumet att jag jobbar i en stad och bor i en annan. Hur som helst är jag trött på att äga saker, men inte kunna använda dem för att de är alldeles för jobbiga eller svåra att hämta när jag behöver dem. Källaren är nästan helt färdigfixad vid det här laget. Nu ska jag bara se till att jobba i samma stad jag bor också, så att jag aldrig mer behöver fundera på att köpa en sak som jag redan har, bara för att jag vill använda den innan jag får tag på den jag har. Vi får se om det blir något pincett-inköp eller om jag helt enkelt får klara mig utan, i en vecka!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards