Alla inlägg den 8 november 2009

Av Erica - 8 november 2009 20:00


Hur jag än gör blir temperaturen inte riktigt bra i rummet jag bor i. När jag sänker värmen på elementet fryser jag och när jag höjer värmen blir det vid vissa tillfällen så varmt att jag mår illa. Det känns inte som att temperaturen i det här rummet håller sig konstant ens om man låter elementet stå på samma temperatur hela tiden.


När det är så varmt att jag inte kan sova tänker jag att det får vara slut på det här nu. Om det inte går att hitta en bra temperatur så är det i alla fall bättre att ställa elementet på lite kallare än nödvändigt, så att jag åtminstone aldrig behöver känna mig såhär dålig igen. Sedan sänker jag elementet.


Nästa morgon vaknar jag upp och fryser så mycket att jag vägrar att gå ur sängen förrän jag absolut måste. Då tänker jag att hur illa jag än mådde igår så kan det inte vara värre att ha det lite extra mysigt varmt, än det är att frysa såhär så att man knappt kan röra fingrarna. Sedan höjer jag värmen på elementet.


Däremellan höjer och sänker jag värmen på elementet flera gånger om dagen när jag känner att jag inte riktigt trivs. Några gånger beror sänkandet säkert på att jag har varit runt i huset och hållit igång, och därför är så varm inifrån att jag hellre vill ha det svalt omkring mig. Medan höjningarna flera gånger beror på att jag nyss har varit ute och blivit kall och vill få upp värmen så fort som möjligt.


Sommaren är mycket bättre än vintern. Då vet man vad som gäller. Det är alltid varmt, så behöver man göra något så är det alltid att svalka sig. Och råkar man svalka sig för mycket så blir man alltid varm igen utan att man behöver anstränga sig. Men jag tror inte att problemet jag har nu nödvändigtvis bara är kopplat till att det är vinter. Det måste vara något extra konstigt med det här elementet också, eller det här rummet. Hemma brukar jag bara höja elementen till max och sedan ändå alltid frysa. Dessa temperatursvängningar är mystiska. Vi får se hur det går i natt!

Av Erica - 8 november 2009 14:45



Den här flugan traskade omkring på min hand idag, i ungefär tio minuter. Söt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards